EU version

Nové digitální spřáhlo pro transformaci železniční nákladní dopravy: Postřehy z InnoTrans DAC Tour

Nové digitální spřáhlo pro transformaci železniční nákladní dopravy: Postřehy z InnoTrans DAC Tour
foto: RAILTARGET/DAC
26 / 09 / 2024

Dne 24. září proběhl InnoTrans DAC Tour, který účastníkům poskytl přímý pohled na budoucnost železniční nákladní dopravy s digitálním automatickým spřáhlem (DAC). Akci zorganizovala společnost Europe's Rail a předvedla tři různé typy automatických spřáhel, včetně plně digitální verze.

 

Účastníci navštívili stánky velkých společností jako Voith, Knorr-Bremse, Dellner a ÖBB, aby se dozvěděli více o této nové technologii. Turné přilákalo velký dav a nabídlo bližší pohled na to, jak by DAC mohl změnit průmysl železniční nákladní dopravy.

Projekt DAC je chválen jako  velký skok vpřed ve spolupráci napříč Evropou"Toto je pro železniční průmysl obrovská změna hry," vysvětlil jeden z moderátorů. Projekt, který byl zahájen před dvěma lety, spojuje inovace z různých zemí EU, posouvá železniční technologii kupředu a vytváří standard v celém odvětví. Jedním z nejdůležitějších aspektů projektu jsou výměnné hlavy spřáhla a díly od různých dodavatelů, což posouvá železniční nákladní dopravu blíže k plné standardizaci s novým elektronickým spřáhlem.

Voith předvedl hybridní spřáhlo, které funguje s mechanickými i automatickými vozy. Tato jednoduchá konstrukce zvyšuje bezpečnost pracovníků a obsahuje speciální převod, který snižuje sílu potřebnou pro spojení. Instalace hybridního spřáhla trvá asi 1,5 hodiny, ale složitost testování na lokomotivách může trvat déle. "To se stane standardem pro všechny nákladní vagony," řekl zástupce Voith.

Společnost Knorr-Bremse předvedla svou technologii DAC5, o které doufají, že bude průkopníkem budoucích nákladních operací do roku 2026. Zástupce společnosti Knorr-Bremse vysvětlil, že DAC5 zavede automatické testy brzd a odpojení s možností ručního ovládání. Klíčovým prvkem je čep používaný k zamykání nebo odemykání spojky, která je testována na pevnost v různých polohách, aby se zabránilo náhodnému spojení. „Musíme využít tento technologický posun k tomu, abychom do nákladní dopravy vnesli digitalizaci a elektřinu,“ dodal zástupce.

Knorr-Bremse, Dellner a ÖBB zmínili, jak DAC zvýší produktivitu a bezpečnost. Podle zástupce ÖBB je nový systém zásadní pro to, aby železniční nákladní doprava byla snadnější a spolehlivější, a tím se stala konkurenceschopnější vůči odvětví nákladní dopravy. Technologie DAC umožní zvýšení kapacity, zlepšení produktivity a lepší kvalitu služeb, což je v souladu s cíli EU v oblasti železniční nákladní dopravy. ÖBB zmínilo šest podmínek nezbytných pro úspěšnou implementaci: jednotný evropský systém DAC, technologie osvědčená v praxi, provozní funkčnost, dostatečné financování, zjednodušený proces schvalování a dobrý plán migrace.

Tagy