foto: Alios2018 / CC BY-SA 4.0 / Wikimedia Commons/Železniční stanice Praha-Radotín
Prosklená budova nádraží v pražském Radotíně vyšla celkově na 53 milionů korun. Výstavba byla dokončena po téměř roce a půl.
Prosklená budova v pražském Radotíně byla 15. prosince slavnostně otevřena pro veřejnost. Cestující díky ní získali moderní zázemí s čekárnou, prodejnou jízdenek, toaletami a komerčními prostory. Samozřejmostí je bezbariérový přístup. Podobně jako na nádraží ve Vysočanech pokrývají střechu budovy pásy s vegetací.
Výstavba nové odbavovací haly v pražském Radotíně navázala na modernizaci traťového úseku ve směru na Smíchov. Nahradila stávající nevyhovující nádražní budovu, která se využije například jako služebna městské policie. „Železnice nabízí občanům Radotína nejrychlejší spojení s centrem hlavního města. Vlaky jsou zde proto hojně využívané. To samé bude jistě platit i o moderní nádražní budově,“ je přesvědčený ministr dopravy Martin Kupka.
Prosklený objekt měří 143 metrů čtverečních. „Kromě potřebného zázemí zde lidé najdou kavárnu s venkovní terasou a budou moct využít také gastronomické služby. Zahájení provozu plánujeme na začátku příštího roku,“ uvádí generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Nádražní budova bude v zimě vytápěna a v létě chlazena. Automaticky otvírané dveře se vzduchovou clonou zajistí ochranu proti venkovnímu chladu. Chybět nebudou ani tabule s informacemi o odjezdech vlaků, navíc s akustickým přepisem informací pro nevidomé.
Na toalety pro cestující se bude vcházet přes turnikety, poplatek bude možné uhradit hotově i bezhotovostně. U venkovní terasy se nainstalují stojany pro kola a nabíječka pro elektrokola.
Stavba Rekonstrukce výpravní budovy ŽST Praha – Radotín je navržena k financování Evropskou unií z Nástroje pro oživení a odolnost (Recovery and Resilience Facility; RRF) v rámci Národního plánu obnovy. Celkové investiční náklady činí 53 167 000 Kč. Zhotovitelem prací byla společnost STRABAG Rail.
Zdroj: tisková zpráva SŽ
Tagy