foto: Deutsche Bahn Personenverkehr/Německá vláda žádá cestující o trpělivost, železnice vyžaduje renovaci
Německá železniční síť vyžaduje renovaci. Podle deníku Welt byla v dálkové dopravě v roce 2022 míra přesnosti 65,2 procenta, což je o 10 procent méně než v předchozím roce. Vláda žádá o pochopení a odpuštění. Koaliční výbor schválil investici miliard eur.
Zlepšování železnice se očekává pouze postupné. Železniční síť je zchátralá a vlaky mají kvůli opravám často zpoždění. Spolkový vládní zmocněnec pro železniční dopravu, státní tajemník pro dopravu Michael Theurer (FDP), řekl německé tiskové agentuře (DPA): "Můžeme pouze požádat o pochopení ze strany cestujících a také požádat o jejich odpuštění. Jako nová vláda jsme všechny problémy převzali.“ Doporučuje otevřenou a upřímnou komunikaci. „Situace je tak dramatická, že neexistuje žádná alternativa ke generální opravě sítě,“ řekl Theurer.
Psali jsme
Manažér železničnej infraštruktrúry ŽSR, dodal nástupišťu číslo dva moderný nádych 21. storočia, cestujúcim to má priniesť komfortnejší a modernejší…
"Rozhodnutím koaličního výboru chceme investovat mnoho dalších miliard eur, abychom dohnali to, co bylo v minulých desetiletích zanedbáváno. Cestující považujeme za věrné zákazníky. Železnici volí jak z přesvědčení, tak často i z ohledem na ochranu klimatu.“
Představitelé koalice se mimo jiné dohodli, že od roku 2024 použijí velkou část miliardových příjmů z uhlíkové daně na mýtném pro nákladní vozidla na investice do železnice.
V dálkové železniční dopravě byla v loňském roce dochvilnost 65,2 procenta, což je 10 procent méně než v roce předchozím. Jako důvody železnice uvádí zastaralou a nedostatečnou infrastrukturu, mnoho stavenišť a rychle rostoucí objem dopravy. Cílem pro letošní rok je o 70 procent navýšit dochvilnosti v dálkové dopravě. Vlak je ve statistikách považován za zpožděný, pokud přijede na zastávku se zpožděním šest minut a více. Bez ohledu na zrušení vlaků.
Psali jsme
Redakce RAILTARGET pravidelně informuje čtenáře o situaci okolo společnosti OOS (Ostravské opravy a strojírny), která je součástí impéria bratrů…
"Jako federální vláda jsme vyjádřili očekávání vedení, že dochvilnost se musí znatelně zlepšit," řekl Theurer. "Za síť je samozřejmě odpovědný i veřejný sektor a my nyní plníme své úkoly.", odkazuje na zcela přetíženou síť šéf Deutsche Bahn Richard Lutz.
Theurer také odkázal na rozhodnutí koaličních lídrů SPD, Zelených a FDP o urychlení plánování: "Rozhodnutí je pro železnice velkým pokrokem a důležitým stavebním kamenem celé mozaiky. Navíc dochází ke zrychlení správních soudních řízení." Podle jeho slov jsou tedy na správné cestě.
Zdroj: Welt.de