EU version

Německá vláda žádá cestující o trpělivost, železnice vyžaduje renovaci

Německá vláda žádá cestující o trpělivost, železnice vyžaduje renovaci
foto: Deutsche Bahn Personenverkehr/Německá vláda žádá cestující o trpělivost, železnice vyžaduje renovaci
16 / 04 / 2023

Německá železniční síť vyžaduje renovaci. Podle deníku Welt byla v dálkové dopravě v roce 2022 míra přesnosti 65,2 procenta, což je o 10 procent méně než v předchozím roce. Vláda žádá o pochopení a odpuštění. Koaliční výbor schválil investici miliard eur.

Zlepšování železnice se očekává pouze postupné. Železniční síť je zchátralá a vlaky mají kvůli opravám často zpoždění. Spolkový vládní zmocněnec pro železniční dopravu, státní tajemník pro dopravu Michael Theurer (FDP), řekl německé tiskové agentuře (DPA): "Můžeme pouze požádat o pochopení ze strany cestujících a také požádat o jejich odpuštění. Jako nová vláda jsme všechny problémy převzali.“ Doporučuje otevřenou a upřímnou komunikaci. „Situace je tak dramatická, že neexistuje žádná alternativa ke generální opravě sítě,“ řekl Theurer.

"Rozhodnutím koaličního výboru chceme investovat mnoho dalších miliard eur, abychom dohnali to, co bylo v minulých desetiletích zanedbáváno. Cestující považujeme za věrné zákazníky. Železnici volí jak z přesvědčení, tak často i z ohledem na ochranu klimatu.“

Představitelé koalice se mimo jiné dohodli, že od roku 2024 použijí velkou část miliardových příjmů z uhlíkové daně na mýtném pro nákladní vozidla na investice do železnice.

V dálkové železniční dopravě byla v loňském roce dochvilnost 65,2 procenta, což je 10 procent méně než v roce předchozím. Jako důvody železnice uvádí zastaralou a nedostatečnou infrastrukturu, mnoho stavenišť a rychle rostoucí objem dopravy. Cílem pro letošní rok je o 70 procent navýšit dochvilnosti v dálkové dopravě. Vlak je ve statistikách považován za zpožděný, pokud přijede na zastávku se zpožděním šest minut a více. Bez ohledu na zrušení vlaků.

"Jako federální vláda jsme vyjádřili očekávání vedení, že dochvilnost se musí znatelně zlepšit," řekl Theurer.  "Za síť je samozřejmě odpovědný i veřejný sektor a my nyní plníme své úkoly.", odkazuje na zcela přetíženou síť šéf Deutsche Bahn Richard Lutz.

Theurer také odkázal na rozhodnutí koaličních lídrů SPD, Zelených a FDP o urychlení plánování: "Rozhodnutí je pro železnice velkým pokrokem a důležitým stavebním kamenem celé mozaiky. Navíc dochází ke zrychlení správních soudních řízení." Podle jeho slov jsou tedy na správné cestě.

Zdroj: Welt.de

Tagy