foto: Sudop/Praha/Nejdelší tunel v Česku zkrátí cestu z Berouna do Prahy na dvanáct minut
V rámci chystaného dvoukolejného úseku Beroun – Praha Smíchov má vzniknout nejdelší tunel v Čechách. Stavba si klade za cíl odlehčit trati podél Berounky pro příměstské spoje. Dále chce zrychlit a zatraktivnit osobní i nákladní dopravu ze směru Beroun, Plzeň, Norimberk, či Mnichov do Prahy.
Trať začne upraveným výjezdem ze stanice Praha-Smíchov a po rozšířené stávající trati povede k tunelu v Praze Hlubočepích v oblasti Barrandovské spojky. Odtud by trať měla pokračovat pod zemí, a to Tachlovickým tunelem, který vyústí u Berouna. Poté se odebere estakádou přes údolí Berounky. Tunel vlakům umožní jízdu rychlostí 200 km/h. Před stanicí na Smíchově je čeká zpomalení na 100 až 120 km/h a před stanicí v Berouně na 160 km/h.
O ražbu tunelu se z většiny postarají čtyři plno profilové tunelovací stroje TBM v hloubce cca 150 metrů pod zemí. S ohledem na požární bezpečnost počítá projekt se dvěma jednokolejnými tunely s propojkami a pěti únikovými šachtami na povrch v Praze-Slivenci a dále obcemi Ořech, Tachlovice, Loděnice a Svatý Jan pod Skalou. Odhad veškerých investičních nákladů činí 46 miliard korun bez daně. Stavba zkrátí cestu z Prahy-Smíchova do Berouna na dvanáct minut.
Přípravy se posunuly o kus dál. Správa železnic vyhlásila předběžné tržní konzultace, ve kterých získá informace pro vhodný projekt.
„Předběžnou tržní konzultaci organizujeme za účelem získání zkušeností a názorů trhu,“ řekl mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.
Tagy