foto: Archiv/Na Švestkové dráze se testují autonomní vlaky, které dokážou zabránit nehodě
Po Švestkové dráze, která dostála svému jménu díky někdejší trati, jíž lemovaly švestkové sady, jezdí moderní vlaky. Modernizace trati dospěla do té fáze, že se na ní testují poslední technologické výstřely, stejně tak jako autonomní vlaky.
Generální ředitel Zdeněk Chrdle řekl: „Tady dříve byly švestkové sady, ale postupně zmizely. Někdo říká, že dostaly nemoc zvanou šárka. Vysazují se tady jabloně, třešně a další, ale ta trať si nese historický název Švestková dráha. A mimo jiné třeba kolem obce Libčeves jsou švestkové sady, které vydržely.“
Umělá inteligence, příznivé ceny
„Nabízíme cestujícím zdarma kávu a čaj, za drobné částky nabízíme pivo, víno a nějaké limonády,“ komentoval průvodčí Švestkové dráhy Lukáš Vucek v pořadu Prima Česko.
Švestková dráha má neustále k dispozici tři soupravy. Pokud se jedna z nich porouchá, nic zásadního se neděje, neboť další tři soupravy jsou připraveny v depu. Autonomní vlaky jsou schopny jezdit bez strojvedoucího a umělá inteligence, která je v nich zabudovaná, dokáže předcházet případným nebezpečím na trati.
Psali jsme
Ve středu 23. 11. se odehrál seminář k digitálnímu automatickému spřáhlu (DAC), kterého se redakce RailTarget zúčastnila. Přinášíme vám…
„Vždy je v novinách napsáno, vlak srazil, vlak zabil, ale ono je to obráceně. Zákon říká, že železnice má přednost před silnicí, tedy když tam někdo tomu vlaku vjede, tak někdo se srazil s tím vlakem, ne ten vlak s ním,“ říká generální ředitel AŽD a apeluje na řidiče: „Každou šichtu tam vjede někdo na tu červenou. Každou chvilku, to jsou dnes a denně hazardéři na silnicích, kteří jedou a nekoukají. Chtěl bych těm řidičům něco vzkázat: Ta minuta, to je váš život, a když tam počkáte, vůbec nic se nestane.“
Zdroj: Prima.cz