foto: Foto RAILTARGET/Spuštění jednokolejného provozu
Reportáž. Dne 1. července 2024 byla zprovozněna první kolej na Braníckém mostě a redakce RAILTARGET u toho nesměla chybět. Za přítomnosti generálního ředitele Správy železnic Jiřího Svobody a náměstka ředitele Jana Beránka jsme měli jedinečnou příležitost nahlédnout na probíhající výstavbu, která bude definitivně dokončena letos na podzim.
"Mám velkou radost, a za to bych chtěl poděkovat jak státní správě, tak zhotoviteli, že když se loni hodně škádlilo na téma, aby se to do července zprovoznilo, tak dneska se to naplní. 17:30 tady pojede první pracovní vlak. Je to pro nás velmi důležitý milník, protože je to alternativa pro Smíchov jako takový, ale i pro Výtoňský most," uvedl generální ředitel Svoboda přímo před novináři s tím, že pokud by nebyl zahájen provoz na Braníckém mostě, nebylo by možné pokračovat v jejich výstavbě.
Rekonstrukce mostu a navazující trati směrem na Krč začala loni především kvůli dvoukolejnému provozu, pro který byl původně postaven. Tato modernizace nabídne zlepšení pražského dopravního uzlu v podobě zavedení přímých regionálních vlaků na trase Praha-Radotín-Praha Zahradní Město a celkové zefektivnění nákladní dopravy.
Psali jsme
Stavební práce Správy železnic na tratích Liberec – Raspenava a Frýdlant v Čechách – Jindřichovice pod Smrkem zastaví vlaky ve Frýdlantském…
Na dnešní akci nás také informovali, že zvýšená kapacita mostu umožní také odklon vlaků mezi Prahou a Berounem, a to po dobu rekonstrukce Výtoňského mostu a nádraží Praha-Smíchov. Podle plánů obnovy bude modernizována také zastávka Praha-Kačerov, kde se cestující dočkají nového ostrovního nástupiště.
Stranou nebyla ani problematika zabezpečení. Celý úsek trati navíc dostane nové zabezpečovací zařízení s přípravou na dálkové ovládání z pražského centrálního dispečinku. Celkové investiční náklady stavby činí 2 637 358 914 Kč. Projekt je spolufinancován Evropskou unií z fondu CEF. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.
ZDROJ: RAILTARGET
Tagy