foto: Wikimedia Commons / CC BY-SA 3.0/Modrý šíp
Kousek železniční historie v dřevěné krabičce. Modrý šíp z roku 1936 přichází v limitované edici. Byl to symbol rychlosti a elegance první republiky. Teď se Modrý šíp vrací jako sběratelský skvost.
Fanoušci čs. železniční historie a modeláři se konečně dočkali. Malosériový výrobce H3MK ve spolupráci s firmou ELCOP MODELS připravuje model ikonického motorového vozu řady M 274.0 ČSD v oblíbeném měřítku 1:87 (H0). Jedná se o skutečnou lahůdku, která na kolejištích i ve vitrínách jistě zazáří.
Psali jsme
Když se řekne model železnice, většině se asi vybaví malá stavebnice, kterou si po večerech vypiplává nadšenec někde ve sklepě. V Království…
Modrý šíp: Limitovaná edice a špičková úroveň detailů
Do prodeje půjde konkrétně model motorového vozu s označením M 274.004, přezdíváný Modrý šíp. Celá série bude striktně limitována na pouhých 100 kusů, což z ní činí žádaný sběratelský artikl. Ztvárnění modelu má odpovídat provedení z období jeho vyjetí z výroby v roce 1936. O špičkové zpracování není třeba mít obavy. Podle informací od výrobců jsou počítačová data (výkresy) pro jeho zhotovení hotová již z 95 %, což potvrzují působivé rendery z dílny Jozefa Bači.
Provozní variabilita a digitální standard
Modeláři ocení variabilitu nabízených provedení. S digitálním řízením, se zvukem a kompletními světly (ve směru jízdy a interiér), ale také jako analogový model se světly ve směru jízdy. Výrobci navíc mysleli jak na sběratele, tak na aktivní modeláře. Součástí balení proto budou dvě sady podvozkových masek. Modelové masky, určené pro modely do vitríny, s maximálním detailem. Zjednodušené masky. Určené pro provoz na kolejišti, které umožní průjezdnost oblouků o menších poloměrech.
Motorový vůz bude vybaven funkční šroubovkou na předním čele a kulisou pro spřáhlo na zadním čele.
Modrý šíp: Sběratelská prezentace a zahájení výroby
Unikátní je i forma dodání. Model bude předán zákazníkovi v elegantní dřevěné krabičce doplněné o certifikát a pořadové číslo modelu. Chybět nebude ani flash paměť s fotkami dokumentujícími stavbu samotného modelu.
Psali jsme
Česká Lípa ožije železniční nostalgií. O víkendu 12. a 13. října se můžete svézt parní lokomotivou Zelený anton a historickým motorovým…
Z historie vozu M 274.0 – „Modrý šíp“ ze Škody
Už ve druhé polovině 20. let minulého století začaly ČSD na lokálkách zavádět motorovou trakci. Ve 30. letech přišly na řadu i motoráky na hlavních tratích v podobě spěšných vlaků, které měly reagovat na postupně se rozvíjející konkurenci soukromé autobusové dopravy. Vůz řady M 274.0 byl vyroben v Plzni ve Škodových závodech v letech 1934-1936. Šlo o rychlíkové motorové vozy, které ČSD nasadily na důležité linky. Celkem bylo vyrobeno 14 kusů vozů řady M 274.0. Výroba proběhla ve třech výrobních sériích a z toho důvodu se vozy vzhledově liší.
Tagy