foto: Wikimedia Commons / Public Domain /nádraží Mělník
Už na konci tohoto desetiletí by měla být zahájena modernizace tratě z Mělníka do Litoměřic. V současnosti hledá Správa železnic realizátora projektu.
Vybraný realizátor stavby vybaví nádraží na zmiňovaném úseku novými nástupišti s bezbariérovým přístupem a prodlouží několik stanic, aby zde mohly zastavovat i nákladní vlaky dlouhé 740 metrů. Cena připravované stavby je odhadována na 197 631 000 korun.
Už na konci tohoto desetiletí by měla být zahájena modernizace tratě z Mělníka do Litoměřic. Cena připravované stavby je odhadována na 197 631 000 korun. V současnosti hledá Správa železnic realizátora projektu, který vybaví nádraží novými nástupišti s bezbariérovým přístupem a prodlouží několik stanic, aby zde mohly zastavovat i nákladní vlaky dlouhé 740 metrů.
Cestující nepochybně ocení nová nástupiště s dostatečnou výškou pro snadný nástup do vlaků. Tato nástupiště budou vybudována ve všech stanicích a zastávkách, a rekonstrukcí tak projde úsek měřící téměř 35 kilometrů. K dispozici budou rovněž moderní přístřešky doplněné lavičkami.
Psali jsme
Víkendový Kokořínský rychlík jezdí z Prahy do města Mělník, oblasti Kokořínsko s cílovou stanicí Mšeno a zpět. Od 25. března. až do 29.…
Nela Eberl Friebová, vedoucí tiskového oddělení a tisková mluvčí Správy železnic, uvedla v tiskové zprávě, že ve stanicích Mělník, Štětí a Polepy se bude přicházet k vlakům novými podchody vybavenými také bezbariérovým přístupem. V Mělníce se navíc zrekonstruuje i nádražní budova a v Liběchově vznikne nová zastávka umístěná blíže k centru obce. Současná stanice už bude sloužit pouze pro nákladní dopravu.
Na trati z Mělníka do Litoměřic vyrostou dvě nové zastávky
Do budoucna se na modernizovaném úseku počítá s maximální traťovou rychlostí 120 km/h. Stavební práce jsou koncipované jako rekonstrukce stávající dvoukolejné elektrifikované tratě včetně železničních stanic Mělník, Štětí a Polepy a výstavby nové železniční zastávky Liběchov. Stanice Hoštka bude nahrazena neplnohodnotnou stanicí ve formě kolejové spojky mezi hlavními kolejemi č. 1 a 2 a zastávkou Hoštka město. Dále jsou součástí stavby rekonstrukce železničních přejezdů a mostních a inženýrských objektů, které leží ve zmiňovaném traťovém úseku.
Modernizace tratě počítá i s rekonstrukcí 19 železničních mostů
Většinu z 26 přejezdů na trase nahradí nadjezdy nebo podjezdy, silniční doprava bude využívat stávající nebo nově vybudované komunikace. Součástí stavby bude také rekonstrukce 19 železničních mostů, 68 propustků a 13 opěrných a zárubních zdí.
Na provoz vlaků bude dohlížet moderní zabezpečovací zařízení ETCS a novinkou bude využívání střídavého napětí u nového trolejového vedení. Projektová dokumentace náročné stavby je spolufinancovaná Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy (CEF).