foto: martinkupka.eu/Ministerstvo dopravy tlačí na to, aby se začaly VRT stavět již v roce 2025, prozradil ministr Kupka
První úsek vysokorychlostní tratě (VRT) by se podle ministra dopravy Martina Kupky měl začít stavět již v roce 2025. Podle odborníků to ale tak jednoduché nebude a Správu železnic čeká řada překážek, kterými mohou být územní plány a s nimi spojená stavební povolení.
„My se o tom nejenom bavíme, my to skutečně projektujeme,“ vyjádřil se v pondělní Snídani s Novou ministr dopravy Martin Kupka, který prozradil, že ministerstvo dopravy tlačí na to, aby se první úseky, po kterých mohou jezdit vlaky rychlostí nad 200 km/h, podařilo začít stavět v roce 2025 či 2026. „Reálné to je, ale pouze za předpokladu, že se nám podaří dotáhnout všechna správní řízení, kterým teď ještě budeme čelit,“ oponoval ministrovi Jan Nevola ze Správy železnic. První tendr na realizaci by se každopádně měl vyhlásit nejdéle v roce 2026.
Psali jsme
Redakce RAILTARGET představuje exkluzivní rozhovor s Martinem Švehlíkem, náměstkem pro rozvoj vysokorychlostních tratí (VRT) Správy železnic. Na ostravském…
Podle dostupných informací jsou nejblíže k dokončení úseky z Přerova do Ostravy a Prahy do Poříčan. První vysokorychlostní trať Polabí by tak měla měřit sotva 29 km, o vysokorychlostní dráze se tak v tomto případě nedá zcela hovořit. Na této vzdálenosti by vysokorychlostní vlak jel předpokládaných 320 km/h jen za desítky sekund.
Psali jsme
Státní fond dopravní infrastruktury má v příštím roce disponovat částkou 150,5 miliardy korun. Návrh rozpočtu fondu schválil Výbor Státního fondu…
Dopravní expert Petr Panský dále vysvětlil, že první úsek vysokorychlostních tratí určitě neznamená kompletní změnu dopravní situace v České republice. „Každý úsek té trati může významně přispět, protože tratě budou propojované na ty normální.“ Na Polabské trati by se tak normální vlaky měli dočkat zrychlení ze stávajících 180 km/h na 230 km/h.
Zdroj informací: Snídaně s Novou
Tagy