EU version

Metro bez řidiče spojí letiště s centrem Paříže. Odbaví milion cestujících denně od 2025

Metro bez řidiče spojí letiště s centrem Paříže. Odbaví milion cestujících denně od 2025
foto: Siemens Mobility s.r.o./public domain/Technologické řešení pro optimalizovaný provoz metra
02 / 08 / 2024

Pařížské metro se mění na "hi-tech". Automatizovaná linka bez řidiče nyní spojuje letiště Orly s centrem. Od roku 2025 obslouží milion cestujících denně. Navíc linka zůstala v provozu i během modernizace.

Stávající linka se zabezpečením na úrovni GoA4 byla modernizována na nejnovější generaci automatizačního systému bez řidiče – CBTC, aby se zvýšila kapacita, spolehlivost a efektivita pařížského metra, informuje naši redakci tisková zpráva Siemens Mobility. Ta dále konstatuje, že modernizovaná trať umožní provoz automatizovaných vlaků lehkého metra bez řidiče na trase, jejíž délka se zdvojnásobila a která nyní spojuje také letiště Orly s centrem Paříže. Unikátní je to, že linka byla v provozu po celou dobu realizace projektu a od roku 2025 obslouží zhruba milion cestujících denně.

Díky našemu nasazení a odborným znalostem našich týmů jsme dosáhli světového prvenství, když jsme převedli stávající trať bez řidiče na pokročilejší systém CBTC GoA4 a rozšířili automatizovanou technologii na nové úseky trati. Tato technická premiéra umožňuje lince 14 odbavit do roku 2025 až milion cestujících denně s 85sekundovým intervalem,“ řekl Michael Peter, CEO globální společnosti Siemens Mobility. Podle něj včasné dokončení tohoto klíčového projektu metra pro světovou sportovní událost, kterou letos v létě hostí Paříž. "Poukazuje na obrovský časový tlak a společné úsilí. Jsme vděčni našim váženým partnerům v RATP za jejich důvěru a podporu, bez kterých by tento úspěch nebyl možný, “ řekl závěrem.

Zdroj: Tisková zpráva Siemens Mobility s.r.o.

Tagy