Jak vypadá moderní a klimaticky uvědomělá budoucnost nákladní dopravy? Společnost Ermewa nám to nastínila. Na veletrhu Transport Logistic 2025 v Mnichově oslavil tento gigant v železniční nákladní dopravě přelomový úspěch – dosažení 50 000 vagonů – a zároveň představil svůj další velký krok: automatizovaný vagon pro paletizované zboží, jehož cílem je posílit udržitelnost a urychlit přechod na jiné druhy dopravy v Evropě.
Podle společnosti Ermewa její portfolio nyní zahrnuje 120 typů vagonů, které pokrývají osm klíčových segmentů: kamenivo a staveniště, automobilový průmysl, chemie, obilí, energetika, intermodální doprava, paletizované zboží a ocel. Tato široká nabídka podporuje různé požadavky na přepravu zboží v celé Evropě.
Inovace a modernizace aktiv
Generální ředitel společnosti Ermewa Peter Reinshagen uvedl: „S našimi 50 000 vagony nabízíme jedno z nejširších portfolií v oboru. Naším cílem je být první volbou pro efektivní, udržitelná a na budoucnost orientovaná řešení.“ Reinshagen zdůraznil, že úspěch společnosti závisí na „úzké a důvěryhodné spolupráci s našimi zákazníky a výrobci“. Jak společnost Ermewa uvedla, významným 50 000. vagonem, který byl do vozového parku přidaný v květnu 2025, byl vůz na přepravu automobilů Laaers, což signalizuje další expanzi v segmentu automobilové dopravy, který byl do nabídky společnosti poprvé přidán v roce 2024.
Tento růst je podpořen rozsáhlým investičním programem společnosti . Během posledních pěti let společnost Ermewa nejen rozšířila vozový park, ale také výrazně snížila průměrné stáří vagónů o pět až sedm let v závislosti na typu. Intermodální segment zaznamenal v tomto období obzvláště silné investice, což odpovídá tržním trendům, které vyžadují flexibilnější a efektivnější železniční řešení.
Psali jsme
Redakce RAILTARGET měla možnost promluvit si s Heiko Loroffem ze Saských přístavů (Sächsiche Binnenhäfen). V rozhovoru jsme se rozpovídali…
Zaměření na udržitelnost a přechod na jiné druhy dopravy
Strategická vize společnosti Ermewa je kromě čísel úzce spjata s evropskou agendou dekarbonizace. Reinshagen potvrdil: „Budoucnost nákladní dopravy spočívá v efektivních řešeních vagónů, která splňují specifické požadavky našich zákazníků a měnící se struktury nákladní dopravy.“ Společnost vnímá svou investiční strategii jako přímý příspěvek ke klimaticky neutrálním a efektivním dopravním řetězcům .
Ermewa se dlouhodobě zasazuje o přechod ze silniční na železniční dopravu a považuje ji za nezbytnou pro dosažení uhlíkově neutrální logistiky. To vedlo nejen k omlazení vozového parku, ale také k neustálému vývoji nových typů vagónů přizpůsobených měnícím se požadavkům průmyslu.
Psali jsme
Na veletrhu Transport Logistic 2025 představil Siemens Mobility nové vlakové jednotky Vectron pro Francii a Polsko. Na stánku společnosti Alpha…
Odhalen nový vůz pro paletizované zboží
Na svém stánku v mnichovské venkovní ploše FM 704A/3 představila společnost Ermewa demonstrační vůz zcela nového vagonu určeného pro paletizované zboží – rychle rostoucí segment evropského logistickéh trhu. Jak společnost uvedla, inovace zahrnuje plně automatizovanou otevírací plachtu, jejímž cílem je zjednodušit a urychlit proces nakládky a vykládky, čímž se zkrátí provozní prostoje a zvýší efektivita.
Podle společnosti Ermewa je vůz vyvíjen s cílem uspokojit rostoucí poptávku ze strany průmyslových odvětví, která hledají adaptabilnější a udržitelnější železniční možnosti pro přepravu paletizovaného nákladu. Řešením specifických problematických míst v železniční manipulaci s nákladní dopravou doufá Ermewa, že zvýší atraktivitu železnice jako spolehlivé alternativy k silniční dopravě .
Odhalení mělo klientům, logistickým partnerům a infrastrukturním partnerům poskytnout náhled na přístup společnosti Ermewa k inteligentním železničním řešením zaměřeným na služby. Návštěvníci veletrhu Transport Logistic 2025 si mohli tuto inovaci prohlédnout na vlastní oči, čímž se společnost Ermewa upevnila v popředí technického vývoje v oblasti konstrukce nákladních vagonů .
Zdroj: Ermewa; RAILTARGET