foto: Foto RAILTARGET/Martin Kupka na tiskové konferenci
Ministr dopravy Martin Kupka pro RAILTARGET potvrdil, že v roce 2024 se plánuje nejen otevřít více než 100 km nových dálničních úseků, ale také zahájit stavbu dalších 100 km. Současně se rozjíždějí klíčové železniční projekty.
RAILTARGET se zúčastnil konference Česko na křižovatce 2, kterou pořádala Hospodářská komora ČR. Po každém bloku byl prostor pro tiskový brífink. Navštívili jsme i tiskovou konferenci, na které vysoupil ministr dopravy Martin Kupka, který pro média rekapitulovat o výstupech z diskuse. Jedním z bodů, na který hned v počátku upozornil, bylo, že dálnice D1 by měla mít konečně svoji alternativu.
Psali jsme
Reportáž. Právě probíhá druhý ročník konference Česko na křižovatce, kde se bude hodnotit dosavadní pokrok ve strategických investičních…
"Zároveň jsem zmínil výhled do roku 2033, kdy chceme dobudovat základní dálniční síť, zahájit výstavbu kilometrů vysokorychlostních tratí a představil jsem také, jakým způsobem česká vláda chystá profinancování klíčových staveb. Na jedné straně to budou nadále naše vlastní prostředky, rozpočtové i úvěrové financování formou úvěru EIB a standardního dluhopisového financování. Ale budou to právě zmíněné PPP projekty. Samozřejmě, že s ohledem na vývoj a na významně větší objem dopravních investic bude zapojení PPP projektů, tedy i soukromého kapitálu, na startu investic nezbytnou podmínkou, aby Česká republika mohla odstranit infrastrukturní dluh, který je překážkou pro další ekonomický rozvoj," uvedl Kupka a dodal, že v posledních dvou letech Česká republika investuje rekordních 150 miliard korun do dopravní infrastruktury.
Psali jsme
Reportáž. Redakce RAILTARGET přináší klíčové závěry z konference Česko na křižovatce, týkající se dopravní infrastruktury. Ministr dopravy…
"Znamená to rychlejší splácení onoho infrastrukturního dluhu, rychlejší přípravu projektů a rychlejší dokončení nezbytných úseků dálnic. Ještě jednou zmiňuji, že v letošním roce se podaří otevřít více než 100 km nových dálničních úseků a zároveň začneme stavět více než 100 km nových úseků. Což je ještě podstatnější zpráva pro budoucnost. Zároveň se rozbíhají klíčové projekty železniční stavby důležitých železničních uzlů, jako je Masaryčka nebo pražský Smíchov," konstatoval dále před novináři.
Na závěr zmínil také, že běží výstavba moderního železničního spojení mezi centrem Prahy, letištěm Václava Havla a Kladnem. Rekonstruuje se také druhé nejvytíženější nádraží v moravské metropoli Brně, Královo Pole, a v příštím roce se rozběhnou další klíčové úseky rychlých železničních spojení na území České republiky.
Zdroj: RAILTARGET