foto: iho.hu/Maďarsko modernizuje přeshraniční překladiště Záhony. Zvýší se tak objem přepravy ukrajinského obilí
Maďarsko modernizuje svoji železnici, aby zvýšilo objem přepravy ukrajinského obilí. Díky investicím ve výši více než 12 miliard forintů se zvýší objem obilí, které do Maďarska přichází po železnici z Ukrajiny přes překladiště Záhony.
Podle dostupných informací se měl ministr průmyslu a technologií Maďarské republiky László Palkovics spolu se státním tajemníkem pro dopravu tohoto ministerstva Davidem Vitezim uskutečnili řadu jednání se všemi maďarskými zainteresovanými stranami (překladiště, nákladní dopravci, MÁV, obilnářský svaz) a také jednání s vedením Ukrajinských železnic v Berlíně. Výsledkem bylo projednání žádosti maďarské vlády o financování nezbytných investic do přeshraničního překladiště Záhony.
Psali jsme
V sobotu 8. října ráno vypukl na železniční trati na Krymském mostě přes Kerčský průliv rozsáhlý požár, kterému předcházel výbuch. Hořely…
O důvodech, proč se maďarská železnice bude podílet na přepravě ukrajinského obilí, informoval David Vitezi na svém Facebooku.
"Většinu příjmů země, která utrpěla válkou, tvoří zemědělský export. Afrika a Blízký východ nakupovaly od Ukrajiny velké objemy obilí, a pokud je nyní nedostanou kvůli omezené kapacitě v Černém moři, mohly by některé země čelit hladomoru. Sucho letos donutilo k dovozu části obilí také Maďarsko," říká David Vitezi, státní tajemník pro dopravu na maďarském ministerstvu průmyslu a technologií.
Náklady na práce byly odhadnuty na 12,4 miliardy forintů. Modernizovány budou stanice Záhony, seřaďovací nádraží Záhony a Eperjeske, kde budou obnoveny koleje, které v průběhu posledních desetiletí zastaraly a byly poškozeny.
Psali jsme
Krajský soud v Českých Budějovicích 6. října zamítl návrh společnost JHMD, která provozuje jindřichohradeckou úzkokolejku, o reorganizaci. Společnost…
Podle Davida Viteziho "železniční infrastruktura, logistika a řízení pracovních sil čelí obrovské výzvě kvůli náhlému přílivu nových úkolů. Polsko, Slovensko, Maďarsko a Rumunsko musí udělat vše pro to, aby co nejvíce obilí mohlo opustit Ukrajinu po železnici."
Podle úředníka je nárůst dopravy často doslova blokován širokými vozy, které čekají na vykládku nebo jsou již prázdné, nebo běžnými vozy, které čekají na nakládku. Proto je tak důležité vyčistit opuštěné koleje v překladišti, kde se před změnou režimu překládalo mnohem větší množství nákladu, ale od té doby se zde jezdí mnohem nižší rychlostí a v současné době jsou kvůli desítkám let nedostatečného využívání neprůjezdné, obnovit zrušené koleje, zvýšit jejich kapacitu, dosáhnout rychlosti 20-40 km/h na seřaďovacích nádražích a zajistit bezpečné pracovní podmínky v noci.
Psali jsme
České dráhy realizovaly úspěšnou emisi dluhopisů v hodnotě 500 milionů eur se splatností 5 let a pevným úrokem 5,625 %. Poprvé v historii…