foto: Správa železnic /Brno-Králové Pole
Cestující v Brně-Králově Poli se dočkají velké změny. Správa železnic otevře první dvě nástupiště i část podchodu. Už na podzim přibude i zbrusu nová nádražní budova a stavba za víc než 3 miliardy má být hotová příští rok v březnu.
Cestující začnou využívat první část zmodernizované stanice v Králově Poli, informovala naší redakci Správa železnic. Zmínila se také, že rekonstrukce probíhá rychle. Správa železnic otevře pro veřejnost zrekonstruované první a druhé nástupiště a část podchodu. Na podzim bude následovat zcela nová nádražní budova. Úplně hotovo bude příští rok v březnu.
Psali jsme
Křižovatka tratí, svědek tragédií i dějin od císaře přes komunismus. Přesto dnes železniční stanice Stará Paka působí spíš jako ”mrtvá” zastávka…
Modernizace stanice Brno-Královo Pole: Otevření prvních nástupišť
Stavba v Brně-Králově Poli probíhá od podzimu roku 2023. Hlavní práce v kolejišti se rozběhly loni v květnu, dělníci současně začali pracovat na odvodnění, kabelových trasách a trolejovém vedení. Nejen ve stanici, ale i v navazujícím úseku do Kuřimi vybudovali nové mosty a nadjezdy.
„Druhá nejvýznamnější stanice v Brně se od mé poslední návštěvy změnila k nepoznání. Už zítra otevřeme pro veřejnost první zrekonstruovaná nástupiště. Stavba probíhá rychlým tempem, takže už na podzim začnou cestující využívat zbrusu novou nádražní budovu. Většina prací bude hotová letos v prosinci,“ uvedl ministr dopravy Martin Kupka, který si prohlédl staveniště společně se zástupci médií.
Psali jsme
V olomouckém depu se začalo stavět. Za 400 milionů korun tam vyroste moderní opravárenská hala, která zvládne i nejnovější vlaky RegioPanter.…
Úplná výluka ve stanici: Kdy a co čeká cestující
„Posun do další fáze stavby nám nyní umožní zprovoznit první část rozšířeného podchodu, díky tomu můžeme zrušit provizorní přechod na nástupiště. Práce se přesunou do zbývající části kolejiště a na přilehlé třetí nástupiště. Souběžně bude probíhat také dílčí rekonstrukce druhé koleje mezi Královým Polem a Maloměřicemi,“ popsal generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Z hlediska plynulosti provozu bude důležité zajištění dvoukolejného průjezdu stanicí. Výjimkou bude úplná výluka ve stanici, která je naplánovaná od 23. do 26. května. Během ní dojde k instalaci dálkového řízení provozu.
Naplno se pracuje na nové nádražní budově, která bude sloužit jako zázemí pro celý dopravní terminál. Aktuálně se zde montuje střecha, zasklívá fasáda včetně oken a dveří, provádí se i zateplení. Uvnitř se staví sádrokartonové příčky, instalují rozvody vzduchotechniky a dalších technických zařízení.
Evropské dotace pomáhají proměnit stanici Královo Pole
Zhotoviteli stavby jsou společnosti OHLA ŽS; FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby; Subterra a TRAMO RAIL. Její úplné dokončení se plánuje příští rok v březnu, předpokládané celkové náklady dosahují 3 408 532 147 Kč bez DPH.
Projekt Rekonstrukce ŽST Brno-Královo Pole je spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Programu Doprava 2021–2027. Celková výše způsobilých nákladů projektu dosahuje 3 140 068 240 Kč. Míra podpory EU je 80,75 % ze způsobilých nákladů, výše dotace tak činí maximálně 2 535 605 103 Kč. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.
Zdroj: Tisková zpráva Správa železnic