foto: České dráhy /vyvazovací obnova InterJet
Moderní jednotky, které si cestující zamilovali, projdou generálkou. Už zvládly 10 milionů kilometrů.
Netrakční jednotky používané Českými drahami jsou moderní, skvěle vybavené vozové soupravy vyrobené na bázi nejnovějších technologií, jak naši redakci informovala tisková zpráva společnosti. Přesto je aktuálně nutná jejich revize a obnova - a to v důsledku jejich velkého vytížení v uplynulém období.
Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu, k tomu říká: „Jednotky InterJet jsme uvedli do provozu v jízdním řádu 2022 a nyní už má každá najeto zhruba milion kilometrů. To ilustruje jejich velké vytížení a vysokou disponibilitu. Jejich hlavní využití je na vnitrostátních vlacích Západní expres a Krušnohor mezi Prahou a Chebem, kde si u našich cestujících získaly velkou oblibu a na železnici přilákaly další cestující.“
Psali jsme
Plzeňský kraj svými požadavky vyřadil České dráhy ze soutěže na provoz linky P3 Plzeň–Domažlice. Důvod? Nereálné podmínky, které nelze včas splnit.…
Netrakční jednotky nabízejí cestujícím vysoký komfort
Tuto nezvyklou popularitu lze přičíst mimořádným kvalitám těchto vozových souprav. Ve vlaku jsou k dispozici všechny moderní služby, jako je např. klimatizace, palubní Wi-Fi síť, palubní zábavní a informační systém, zásuvky 230 V 50 Hz a USB porty pro napájení cestovní elektroniky, dětské kino nebo místa vyhrazená pro kočárky. Vozy mají velkoprostorové uspořádání s místy za sebou i proti sobě a se stoly.
Mezi další benefity netrakčních jednotek patří kupříkladu polohovatelné sedačky v 1. i ve 2. třídě. Speciálně upravená okna umožňují snazší průchod mobilního signálu. Výjimečností ucelené netrakční jednotky je zakončení standardními UIC přechody na obou koncích, což umožňuje přidávat další typy vozů v závislosti na poptávce po cestování. Jednotky InterJet mohou jezdit rychlostí až 200 km/h.
Dálková doprava Interjet je mimořádně efektivní
Kvalitu netrakčních jednotek komentuje Michal Kraus, místopředseda představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro servis: „Mezi přednostmi nových souprav je vyšší kilometrický proběh předepsaný výrobcem pro přistavení do vyšších periodických obnov oproti starším typům vozů. To přispívá k vyšší efektivitě provozu. Vyvazovací obnova R1 probíhá nejmodernějších InterJetů při najetí až 1,2 milionu kilometrů.“
České dráhy zakoupily deset pětivozových jednotek InterJet u společnosti Siemens a část výroby se uskutečnila také v ostravském závodě firmy Škoda Group. Do provozu byly uvedeny na přelomu let 2021 a 2022. Délka jednotky je 132 metrů a nabízí 333 míst pro sedící cestující. K dispozici jsou 3 místa pro osoby na vozíku a místa pro uložení až 8 jízdních kol.
České dráhy: Netrakční jednotky projdou důkladnou revizí
Petr Šťáhlavský, tiskový mluvčí Českých drah, uvádí, že při obnově stupně R1 (dříve tzv. vyvazovací obnově) na InterJetech dodavatel provede vyvázání podvozků a jejich kompletní revizi, kontrolu dvojkolí, brzd a prohlídkou projdou další technické celky související s pojezdem vlaku. Nevyhovující díly dodavatel při obnově vymění. Ke zkrácení obnovy až na polovinu standardního času bude využit výměnný systém podvozků, který ČD za tímto účelem pořídily.
Zdroj: Tisková zpráva ČD