EU version

Inspirace Francií: Přípravu vysokorychlostní trati jsme zkrátili o pět let, řekl Jiří Svoboda ze SŽ

Inspirace Francií: Přípravu vysokorychlostní trati jsme zkrátili o pět let, řekl Jiří Svoboda ze SŽ
foto: Železniční konference/Železniční konference
06 / 10 / 2021

Železniční konference v Pardubicích, kde se setkaly přední osobnosti z oboru, se nesla i ve znamení přípravy na budování vysokorychlostní sítě železnic na území České republiky. Radost z urychlení procesu měl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda, který pro Rail Target prozradil, jak se podařilo proces posunout minimálně o pět let dopředu.

V Pardubicích se na diskusních panelech debatovala a prezentovala o zásadní témata současné a budoucí české železnice. Kromě nutného zabezpečení bezpečnosti na problematických úsecích byla pozornost účastníků konference zaměřena na vysokorychlostní tratě. „Nejvíce mě zajímal pohled na přípravu vysokorychlostních tratí z pohledu uživatele, což jsou dopravci a cestující. Odnáším si pohled, jakým způsobem se na to připravují a jaký model se uvažuje. To je pro mě velice významné,“ ocenil generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

V potaz byly brány potřeby a nároky ze strany stavebního trhu. „Zpětná vazba je pro Správu železnic velice důležitá. Trendy sice udáváme my, ale musí to být postaveno na vzájemné komunikaci,“ potvrdil nutnost včasného dialogu Svoboda. Pomocí odstranění byrokratický překážek se podařilo práce uspíšit a posunout přípravné řízení vysokorychlostních tratí kupředu. „Jsem pyšný na to, že jsme se po vládním usnesení rozhodli nevymýšlet to, co už je vymyšlené. Tím pádem udělala Česká republika obrovský skok,“ řekl pro Rail Target generální ředitel Správy železnic.

Co přesně měl na mysli? „Spolupráci s SNCF, Francie má více než půl století historie vysokorychlostních tratí. Odstraňovali jsme byrokracii, řekli jsme si, pojďme převzít co funguje. Tím jsme v přípravách škrtli minimálně pět let,“ popsal vývoj Svoboda.

Po prezentaci Ivana Bednárika, který prezentoval pohled Českých drah, vyvstaly pro Správu železnic nové podněty a úkoly. „Zpozornil jsem při prezentaci Českých drah, kdy bylo popisováno, co nastane, když bude souprava opouštět vysokorychlostní trať. Jak se to bude řešit a že z toho plynou další náklady pro České dráhy,“ řekl na závěr Svoboda.

Tagy

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace