foto: unlistedsightings / CC BY 2.0 / Wikimedia Commons/Indická železnice
Indické ministerstvo železnic pracuje na návrzích, jak do roku 2030 zavést automatické spřáhlo. Úvahy se opírají jednak o evropský program digitálního automatického spřáhla (DAC), ale také o indický problém, jak zvýšit bezpečnost železničního personálu a nahradit lidskou práci.
Automatické spřáhlo se diskutuje v tzv. Železniční radě a v železničních společnostech a Indie si zatím ponechává více variant budoucího vývoje: nejmenovaný vysoce postavený železniční úředník řekl deníku Moneycontrol, že ruční spojování zůstane, protože žádná úroveň automatizace a technologie nemůže v indických poměrech tento proces zcela nahradit, diskutují se různé návrhy na automatizace spřahování vagónů.
Psali jsme
15. VPI Symposium v Hamburku svolalo 250 předních představitelů a politiků, aby diskutovali o výzvách a příležitostech, kterým čelí…
DAC by měl pomoci s bezpečností železnice
Dalším zvažovaným návrhem je zlepšení bezpečnostních předpisů při manuálním spřahování spolu s modernizací bezpečnostního vybavení používaného při tomto procesu. Bezpečnost železničářů se dostala do centra pozornosti po další nehodě v bihárském uzlu Barauni, při které zahynul posunovač, když se pokoušel rozpojit spřáhlo vlaku, který začal nečekaně couvat. uvěznil ho mezi vagony. Strojvedoucí vlaku údajně po vyhlášení poplachu z místa nehody utekl a nepřijal žádná protiopatření, aby obrátil chod lokomotivy nebo zabránil nehodě. Indické železnice nařídily vyšetřování, aby zjistily, zda při incidentu nebyly porušeny bezpečnostní předpisy.
Jako příčina nehody byla v předběžném vyšetřování uvedena koordinační chyba mezi výpravčími při ručním spojování. Jeden výpravčí údajně dal strojvedoucímu lokomotivy špatné znamení, což vedlo k rozdrcení druhého výpravčího, který se nacházel mezi lokomotivami.
Psali jsme
Odborníci z ÖBB identifikovali šest zásadních kroků pro úspěšné zavedení DAC. Tyto kroky byly představeny na zářijovém veletrhu InnoTrans v…
Nehody nejsou ojedinělé
V roce 2024 došlo v souvislosti s ručním spojováním k nejméně 13 nehodám, které si vyžádaly životy sedmi železničářů. Podle údajů Ministerstva železnic Indie zemřelo v období od roku 2019 do listopadu 2023 při výkonu služby přibližně 361 železničářů.
Začátkem tohoto měsíce ministr železnic Ashwini Vaishnaw rovněž informoval Parlament, že vozy LHB jsou vybaveny nárazníkovými spřáhly, v nichž spojování probíhá bez jakéhokoli ručního zásahu. “Vozy ICF, navržené a vyvinuté v 60. letech 20. století, byly vybaveny šroubovým spřáhlem a bočními nárazníky, které vyžadují ruční spřahování vozů. Modernější vozy LHB začaly indické železnice uvádět do provozu až v letech 1999-2000.” Tyto vozy LHB jsou vybaveny středovými nárazníkovými spřáhly, u nichž spřahování probíhá bez jakéhokoli ručního zásahu.
Psali jsme
Digitální automatické spřáhlo (DAC) je často označováno za klíč k modernizaci železniční nákladní dopravy. O jeho skutečných přínosech a výzvách…
Zdroj: //www.moneycontrol.com