foto: Archiv/Humanitární řetěz naděje: Americké společnosti pomáhají po zemětřesení v Turecku
V reakci na dvě silná zemětřesení v Turecku, která zasáhla region 6. února silou 7,8 stupně a o několik hodin později silou 7,7 stupně, je do země přepravováno 440 palet s humanitární pomocí z USA. Byl vytvořen humanitární a logistický řetězec pro přepravu soukromě darovaného humanitárního zboží z USA, které bude do postižené oblasti dopraveno kamiony i letecky. Zboží pomoci zahrnuje oblečení, lůžkoviny, pleny, ubrousky, potraviny, tyčinky KIND, lékárničky, hygienické potřeby, ženské hygienické potřeby, stany a světla na solární pohon.
Darované věci od amerických společností distribuuje společnost Good360. Mezi společnosti patří: Amazon, Hello Bello, Nice-Pak, KIND, CVS Health, AmerisourceBergen, Cora, LuminAID, Coyuchi, Sew Purposeful, YouGiveGoods (Fidelity) a partnerské neziskové organizace Hands in Service a United Way of Lee County.
Zboží bylo převezeno 12 návěsovými vozy UPS z neziskové logistiky LIFT v Jacksonville na Floridě do zařízení společnosti Maersk Air Cargo na mezinárodním letišti Greenville-Spartanburg v Jižní Karolíně. Náklad byl poté přebalen pro let do Německa na denní nákladní lince Boeing 747 společnosti Maersk Air Cargo na letiště Frankfurt-Hahn. K přepravě celé zásilky bylo využito pět po sobě jdoucích denních letů. V Německu bude zboží naloženo do 20 nákladních automobilů s návěsy, které budou 8-10 dní přepravovány po vnitrozemí do Turecka. Nakonec bude partner Good360, nadace Kale, distribuovat tyto kriticky potřebné věci přeživším v regionu.
Psali jsme
ÖBB RCG podporuje oběti zemětřesení v Turecku a Sýrii tím, co umí nejlépe - dopravními a logistickými službami. Vlak s první pomocí…
Společnost Maersk Air Cargo věnovala kapacitu pro leteckou nákladní dopravu s využitím každodenní linky Boeing 747 Greenville-Spartanburg/Frankfurt-Hahn.
"Vlastní letecká flotila a její provoz nám nyní poskytuje kontrolu a kapacitu, které nám umožňují lépe se přizpůsobit přirozené časové tísni pomoci při katastrofách," říká Fred Patterson, vedoucí týmu Maersk Aid & Relief North America.
"Je nám ctí pomoci tureckému lidu, který se vzpamatovává z této katastrofy, a spolupracovat s našimi logistickými a neziskovými partnery na této důležité zásilce," komentuje John Wetherell, vedoucí severoamerického regionu Maersk Air Cargo.
John Wetherell také dodal: "Je to správná věc a dobře zapadá do našeho záměru - zlepšovat život pro všechny prostřednictvím integrace světa. Naše rozšiřující se flotila nákladních letadel a středisek bude i v budoucnu zajišťovat, aby naše schopnosti humanitární letecké přepravy sloužily našim zákazníkům a partnerům."
Společnost Coyote Logistics podpořila tuto pomoc tím, že pomohla zajistit vnitrostátní přepravu darovaného zboží. Společnost Coyote má dlouhou historii vedení projektů v oblasti filantropického dodavatelského řetězce a má jedinečnou pozici pro rychlou mobilizaci odborných znalostí v oblasti humanitární logistiky, podpory na místě a kapacity své spolehlivé sítě dopravců. Společnost Coyote je hrdá na to, že může poskytnout prostředky na tento důležitý projekt, a to díky službám věcné podpory a pokrytí nákladů na pracovní sílu a dopravu na poslední úseku přepravy. "Projekty, jako je tento, ukazují sílu expertů a poskytovatelů dodavatelského řetězce, kteří spolupracují, aby maximalizovali náš společný dopad," řekl Zach Gilstrap, manažer humanitární logistiky ve společnosti Coyote Logistics. "Jsme hrdí na to, že můžeme svými globálními logistickými schopnostmi podpořit dodávku kritické pomoci do Turecka, a vyjadřujeme vděčnost všem štědrým organizacím, které darovaly zásoby."
Psali jsme
Společnosti Siemens AG a Siemens Healthineers poskytly okamžitou pomoc ve výši 500 000 eur na pomoc obětem zemětřesení v Turecku a Sýrii…
Společnost Good360, celosvětový lídr v oblasti produktové filantropie a účelového dárcovství, zprostředkovala mnoho darů díky úzké spolupráci se svými firemními dárci a partnery z řad neziskových organizací, aby zajistila zboží pro zásilku. Organizace, která má bohaté zkušenosti s odstraňováním následků katastrof fungující již 40 let, využila silné vztahy s klíčovými logistickými partnery, aby pomohla usnadnit tuto humanitární akci. "Jsme vděční za tuto rozsáhlou spolupráci s úžasnými partnery, jako jsou Maersk, The UPS Foundation, Coyote Logistics, Lift Nonprofit Logistics a Kale Foundation, za jejich roli při dopravě humanitární pomoci do Turecka," řekl Jim Alvey, viceprezident Good360 pro obnovu po katastrofách." Kromě toho máme velké štěstí na štědré firemní dárce, kteří nám to všechno umožňují tím, že poskytují základní věci potřebné k tomu, aby pomohli lidem postiženým zemětřesením obnovit jejich životy."
Společnost LIFT přijala a konsolidovala zásilky humanitární pomoci společnosti Good360 ve svém logistickém centru pro případ katastrof na severní Floridě a připravila náklad pro vývoz do nadace The Kale Foundation v Turecku prostřednictvím společností UPS Foundation/Coyote a Maersk. "Společnost LIFT je hrdá na to, že může podpořit pokračující úsilí společnosti Good360 v oblasti reakce na katastrofy a obnovy v Turecku, aby pomohla zmírnit utrpení a pozvednout ty, kteří byli postiženi ničivými zemětřeseními v únoru 2023."
Zdroj: Tiskové zprávy A. P. Moller - Maersk