EU version

Evropské železnice na startovní čáře technologické revoluce. Nové systémy změní dopravu

Evropské železnice na startovní čáře technologické revoluce. Nové systémy změní dopravu
foto: Pixabay/torstensimon/public domain/5G síť
27 / 07 / 2024

Evropské železnice zažívají technologickou revoluci. Česká firma TTC přichází s novým systémem, který zajišťuje bezpečnost a efektivitu železniční dopravy. Díky moderním technologiím jako 5G a FRMCS se zlepší komunikace mezi vlaky a infrastrukturou, což přinese větší bezpečnost a pohodlí pro cestující.

V našem dnešním článku se podíváme, jak se v Evropě funguje datová komunikační síť. Česká technologická a realitní skupina TTC se zaměřuje na řešení, jak uvádí Magazín VRT.CZ. Zajištují bezpečnost železničního provozu na trati. Mají například speciální systém, který má na starosti řízení mimořádných událostí, který vyhodnocuje situace na základě posbíraných dat z provozu. Tento systém dokáže ihned analyzovat problém a minimalizovat dopady na chod dopravy.  

Je duležité připomenout, že v Evropě je doprava řízená pomocí systému KONOS. Jde o hlasový dispečerský systém, který je na terminále a má dotykový display, díky němu májí přístup do veřejné telekomunikační sítě. Díky nové technologii 5G je zaveden nový standard a je pomalu vkládán do železniční infrastruktury. Jedná se o systém FRMCS (Future Railway Mobile Communication System). Jde o mezinárodní bezdrátový komunikační standard pro zajištění železniční komunikace mezi správcem infrastruktury a samotnými vlaky.

  

Jinými slovy jde o pokrok co se týká digitalizace a automatizace železničního provozu. Tyto kroky s sebou přináší výhody jako jsou například zvýšení bezpečnosti na trati a zkvalitnění komfortu pro cestující. Dále zde bude  příznivý vliv na plán provozu i oprav, jelikož bude možné pracovat s daty jednotlivých dopravců. Pro správce infrastruktury to znamená, že dokáží reagovat ihned na jakékoliv vlakové soupravě v případě, že se vyskytne nějaký problém bude to systém hlásit. Toto velmi pozitivně ovlivní provoz vlaků na trati. 

FRMCS (Future Railway Mobile Communication System) 

Na tvorbě postupu se podílí společnosti UNIFE a UNITEL. Pro vývoj a vytváření aplikace pro kritickou komunikaci s mobilními a rádiovými sítěmi zajištuje společnost TTC MOBILE, tato aplikace se využívá na železnici. Dále je zde skupina TTC NOVIQ a za má za úkol zajistit projekty v oblasti informační komunikační technologie pro chytrou energetiku v drážní dopravě.  

 K vedoucím společnostem v oblasti analýzy a zpracování dat v Evropě pak patří Mycroft Mind. Díky dlouholetým zkušenostem a mnoho znaleckým posudkům jsou experti schopni vytvořit celistvou komunikační platformu, která má optimalizovat provoz na trati, ale také údržbu v železniční infrastruktuře. Tato platforma by měla zvýšit bezpečnost cestujících. V rámci nové implementace systému jsou zde připravení specialisté, kteří jsou vyškolení a připravení poskytnout potřebou podporu při přechodu z jedné platformy do druhé. 

Tagy