EU version

ETCS jako motivace? Železniční stavební firmy si pořizují vlastní lokomotivy

ETCS jako motivace? Železniční stavební firmy si pořizují vlastní lokomotivy
foto: Subterra/EffiShunter 1000
14 / 07 / 2022

Stavební společnost Hrochostroj ze skupiny enteria se stala druhou českou firmou, působící v železničním stavitelství, která se rozhodla pro vlastní lokomotivu EffiShunter 1000. Podle podepsané smlouvy s výrobcem CZ LOKO s ní v polovině roku 2024 doplní flotilu svých stavebních strojů na obnovu a údržbu tratí.

 „Mezi významnými hráči tuzemského železničního stavitelství registrujeme zvýšený zájem o naše lokomotivy vybavené evropským zabezpečovačem ETCS. Jen tato vozidla a vlaky budou moci od ledna 2025 vyjet na nejvytíženější české železniční koridory. Ostatní se na něj nedostanou. Kdo na to nestihne zareagovat včas, bude v nevýhodě,“ vysvětluje Jan Kutálek, obchodní ředitel CZ LOKO.

„Pro nás to byl rozhodující důvod. Problematika ETCS nás velmi postihuje, a proto jsme se ji rozhodli včas řešit objednávkou lokomotivy s požadovaným vybavením. Usnadní nám to především přepravu strojů mezi jednotlivými stavbami po koridorových tratích. A pak také posun a traťovou službu při dopravě stavebních hmot a materiálů,“ říká Martin Varecha, předseda představenstva Hrochostroje.

Podle něho samostatné přepravy speciálních hnacích vozidel bez implementace mobilní části ETCS budou velmi problematické a komplikované. „Nový EffiShunter nám to částečně pomůže vyřešit, i když věříme ještě v další možná řešení,“ dodal.

Hrochostroj, zabývající se provozováním těžké kolejové mechanizace pro údržbu a rekonstrukci železničního svršku, na trhu působí od roku 2015. Cílem je zaujmout pozici silného partnera v oblasti těžké kolejové mechanizace.

Subterra

Na novou situaci už loni zareagovala objednávkou Subterra, která se letos v dubnu stala prvním českým soukromým provozovatelem EffiShunteru 1000 se systémem ETCS. O jeho údržbu a servis se postará samo CZ LOKO.

„Výhradní provoz vlaků pod dohledem systému ETCS se bude postupně rozšiřovat i na další tratě. Je to evropský trend, patrný i v dalších zemích. I zde máme už uzavřené kontrakty s firmami, podílejícími se na budování železniční dopravní infrastruktury,“ uvedl Jan Kutálek.

Čtyřnápravový EffiShunter 1000 se v Evropě prosadil spolehlivým a ekonomickým provozem. Běžně se už vybavuje jednotným evropským zabezpečovacím systémem ETCS a pro zahraniční trhy se doplňuje i národním zabezpečovačem. To umožňuje jeho využití jak na posunu, tak v plnohodnotné traťové službě.

Na novou situaci už loni zareagovala objednávkou Subterra, která se letos v dubnu stala prvním českým soukromým provozovatelem EffiShunteru 1000 se systémem ETCS.

Tagy

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace