EU version

Do Olomouckého kraje dorazily další dvě nové třívozové jednotky RegioPanter druhé generace

Do Olomouckého kraje dorazily další dvě nové třívozové jednotky RegioPanter druhé generace
foto: České dráhy, tisková zpráva/Do Olomouckého kraje dorazily další dvě nové třívozové jednotky RegioPanter druhé generace
14 / 10 / 2023

Výrobce Škoda Group získal od drážního úřadu tzv. schválení typu pro jednotky 640.2. Díky tomu byl ukončen zkušební provoz třívozových jednotek RegioPanter druhé generace a další vyrobené vlaky mohou být postupně po převzetí od výrobce uváděny do pravidelného provozu. To se týká také dvojice zbrusu nových elektrických jednotek RegioPanter označených 640.209 a 640.210, které České dráhy včera převzaly. Ty navýšily počet nových třívozových Panterů v Olomouckém kraji na 5 souprav. Každá z nich má kapacitu 234 míst k sezení a zákazníkům nabízí bezbariérové cestování v klimatizovaných oddílech s palubní Wi-Fi.

V Olomouckém kraji je v provozu už pět nejnovějších jednotek řady 640.2 RegioPanter. „Ještě tento měsíc očekáváme dodávku dalších dvou vlaků. S každou nově dodanou jednotkou rozšiřujeme náš park o komfortní regionální vozidla. Elektrické jednotky jsou klimatizované a bezbariérové, mají pohodlné sedačky, cestující si v nich nabijí drobnou elektroniku nebo se připojí k Wi-Fi síti. Zároveň s každým novým vlakem vyřazujeme z provozu starší vozy,“ říká Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu.

V Olomouckém kraji bude jezdit 27 třívozových elektrických jednotek RegioPanter nové generace. Jejich dodávky budou průběžně pokračovat do začátku jara 2024.

Společně s trojicí RegioPanterů dodaných do kraje v roce 2012 bude regionální dopravu na elektrifikovaných tratích postupně zajišťovat 30 moderních souprav z olomouckého depa. Obyvatelům kraje nabídnou rychlou a ekologickou dopravu na tratích Olomouc – Uničov – Šumperk, Olomouc – Zábřeh na Moravě – Kouty nad Desnou, Olomouc – Prostějov – Nezamyslice, Olomouc – Přerov – Hranice na Moravě – Vsetín a Přerov – Nezamyslice – Vyškov na Moravě. Díky vysoké dynamice jízdy i modernizaci infrastruktury nabízejí nové vlaky rychlé cestování po regionu. Například cesta z Olomouce do Šumperka trvá nyní spěšným vlakem pouze 50 minut, dříve to byla více než hodina, trasu z Uničova do Olomouce ujedou spěšné vlaky jen za 18 minut.   

České dráhy, tisková zpráva

Výbava elektrických jednotek RegioPanter

  • moderní světlý a přehledný interiér,
  • klimatizace,
  • ergonomicky řešené čalouněné sedačky,
  • sklopné nebo pevné stoly s rozložitelnými křídly,
  • bezbariérový nástup s podlahou vozidla ve výši moderních nástupišť bez nutnosti překonávat schody,
  • plošiny pro snadný nástup cestujících na vozíku,
  • moderní bezpečné předsuvné dveře ovládané tlačítky, centrálně uzavírané a blokované již před rozjezdem vlaku,
  • ovládání nástupních dveří slepeckou vysílačkou,
  • prostorné bezbariérové WC přístupné osobám na vozíku s uzavřeným systémem,
  • sklopný stůl pro přebalování kojenců na bezbariérové toaletě,
  • elektrické zásuvky 230 V 50 Hz a USB porty pro napájení přenosné elektroniky (mobilní telefony, tablety atp.),
  • palubní Wi-Fi síť,
  • zásuvky pro dobíjení baterií elektrických invalidních vozíků,
  • dostatečné velké prostory pro přepravu osob na invalidním vozíku, umístění kočárků a jízdních kol,
  • moderní audiovizuální informační systém poskytující informace o jízdě vlaku a zastávkách všem cestujícím včetně nevidomých, slabozrakých nebo neslyšících osob,
  • informační štítky v Braillově písmu pro nevidomé a slabozraké uvnitř soupravy.
  • maximální rychlost: 160 km/h,
  • výkon: 2 040 kW,
  • napájecí soustavy: 3 kV DC, 25 kV 50 Hz AC,
  • kapacita: 234 míst k sezení,
  • hmotnost: 152 tun,
  • délka: 79 metrů,
  • počet hnaných náprav: 6,
  • vlakový zabezpečovač ETCS,
  • radiostanice GSM-R.

České dráhy, tisková zpráva

Základní technické parametry jednotek RegioPanter

  • maximální rychlost: 160 km/h,
  • výkon: 2 040 kW,
  • napájecí soustavy: 3 kV DC, 25 kV 50 Hz AC,
  • kapacita: 234 míst k sezení,
  • hmotnost: 152 tun,
  • délka: 79 metrů,
  • počet hnaných náprav: 6,
  • vlakový zabezpečovač ETCS,
  • radiostanice GSM-R.

Zdroj: Tisková zpráva Českých drah

Tagy