foto: Pixabay/borevina/public domain /Plán konstrukce
Tomáš Slavíček, bývalý generální ředitel SUDOP PRAHA a od ledna 2024 nový generální ředitel SUDOP GROUP, využívá své dlouholeté praxe od roku 1987 k porovnání minulosti a současnosti v projektování. Zatímco dříve trvaly projekty jen několik týdnů, dnes se protahují na roky, ale díky digitalizaci a moderním technologiím jsou nyní mnohem efektivnější a přesnější, uvedl v rozhovoru.
Pro Magazín VRT.CZ Tomáš Slavíček, bývalý generální ředitel společnosti SUDOP PRAHA, který se stal od ledna 2024 generálním ředitelem celé skupinu SUDOP GROUP uvedl, že v této firmě pracuje od roku 1987. Rozhovor poskytl ještě jako gnerální ředitel SUDOP PRAHA. Má za sebou dlouholetou praxi a díky tomu má srovnání. Podle něj se v devadesátých letech k projektům, na které někdo čeká celý život, dostávali mnohem snáz. Dříve projektování trvalo jen několik týdnů, ale v dnešní době se projektuje i několik let. Dříve byl sice projekt za pár týdnu hotový, ale jeho výstavba trvala pak několik let. V dnešní době je to dost podobné. Velmi významné je aktuální využití technologií.
Tomáš Slavíček zdůrazňuje, jak digitalizace proměnila obor díky výkonným počítačům a nejnovějšímu softwaru. Dnes, více než kdy jindy, se klade důraz na dodržování termínů a cenovou efektivitu. Slavíček vzpomíná na rok 2010, kdy čelil problémům spojeným s hromadným propouštěním zaměstnanců a pozastavením příprav staveb. Od té doby se realizovalo mnoho významných projektů, jako jsou železniční koridory a příprava na výstavbu vysokorychlostních tratí – něco, co před deseti lety vypadalo jako nereálný sen. Nyní, s dostupnými financemi na přípravu, se tato vize pomalu stává realitou.
Psali jsme
Fret SNCF, nákladní divize francouzských národních drah, oznámila prodej mnoha svých železničních aktiv společnostem nákladní železniční dopravy. Jde o plán…
Jak je na tom společnost SUDOP PRAHA?
Tomáš Slavíček ještě jako generální ředitel SUDOP PRAHA uvedl, že se společnosti rok od roku daří lépe a neustále se snaží být o krok napřed. Co se týče vybavení, firma disponuje jedním z nejmodernějších zařízení. Zároveň vyjadřuje obdiv k projektantům, kteří čelí náročné práci, kde technických úkonů ubývá a přibývá administrativních povinností, zejména kvůli legislativním požadavkům. Podle jeho slov je situace například v Polsku jednodušší, kde aktuálně probíhá výstavba vysokorychlostních tratí.
V rozhovoru se dále vyjádřil k problému nedostatku technických pracovníků. Přiznal, že kvalitních odborníků je málo, absolventů vysokých škol je v současnosti výrazně méně než dříve. Společnost se snaží přivést studenty prostřednictvím spolupráce s vysokými a středními školami. Tento problém nedostatku techniků a inženýrů je přítomný po celé Evropě, takže nejde pouze o českou výzvu. Pro studenty mají připravený motivační slogan: „Víc než jen obyčejné projekty“, což znamená, že projektanti mají možnost u nás vymýšlet a navrhovat inovativní stavby.