foto: Siemens Mobility/Dieselové vlaky Siemens Mobility ve Westerwaldu budou nahrazeny bateriovými
Společnost Hessische Landesbahn si pro svůj pilotní projekt na železnici v Horním a Dolním Westerwaldu vybrala tři dvouvozové bateriové vlaky Mireo Plus B od společnosti Siemens Mobility. Obě trasy ve Westerwaldu s náročným stoupáním a dlouhými neelektrifikovanými úseky vyžadují vysoce výkonné vlaky. Mireo Plus B je díky svému vysokému hnacímu výkonu ideálním řešením pro splnění této výzvy. Když vlaky poháněné bateriemi nahradí dieselové vlaky, dosáhnou v regionu značných úspor emisí CO2 a sníží hladinu hluku a emisí výfukových plynů.
"Jako ministr pro ochranu klimatu a mobilitu jsem obzvláště nadšený z pokroku, kterého bylo dosaženo v plánovaném pilotním projektu vlaků na baterie ve Westerwaldu. Rozhodnutí upřednostnit vysoce výkonné bateriové vlaky od společnosti Siemens Mobility představuje milník na dlouhé cestě k zajištění klimaticky neutrální veřejné dopravy v Porýní-Falci. Rozšíření využívání alternativních pohonů je nezbytné pro dosažení přechodu na mobilitu a ochranu klimatu. Připravujeme cestu pro veřejnou dopravu budoucnosti," zdůraznila Katrin Ederová, ministryně pro ochranu klimatu, životní prostředí, energetiku a mobilitu spolkové země Porýní-Falc.
"Rádi bychom poděkovali odpovědným osobám ve spolkové zemi Porýní-Falc a zde v regionu za to, že nám umožnili přispět k tomuto náročnému a vzrušujícímu pilotnímu projektu. Jsme přesvědčeni, že tato inovativní technologie, která je šetrná k životnímu prostředí, je vhodná zejména pro použití v obtížných, delších úsecích do kopce v nízkých horách, a jsme opravdu rádi, že máme příležitost přinést důkaz o této schopnosti v každodenním provozu," uvedl Veit Salzmann, generální ředitel společnosti Hessische Landesbahn.
"Jsem opravdu hrdý na to, že naše společné úsilí o alternativní pohony pro regionální železniční dopravu v severní části Porýní-Falce přináší ovoce. Objednávka společnosti Hessische Landesbahn jako našeho smluvního partnera společnosti Siemens Mobility na dodávku bateriových vlaků položila základ pro to, aby inovativní vlaky s klimaticky šetrným pohonem prokázaly svou vhodnost v každodenní osobní dopravě v regionu Westerwald. Jsme docela nadšeni zkušenostmi a poznatky, které nám pilotní projekt poskytne. To nám umožní přijímat další rozhodnutí o využívání alternativních pohonů," uzavřel Achim Hallerbach, okresní správce okresu Neuwied a vedoucí SPNV-Sever.
Elmar Zeiler, vedoucí oddělení regionálních vlaků společnosti Siemens Mobility: "Jsme rádi, že máme v rámci pilotního projektu Westerwald možnost ukázat, že alternativní pohony představují skutečně dobrou a ekologickou alternativu pro osobní dopravu i na topograficky náročných trasách a dlouhých neelektrifikovaných úsecích. Mireo Plus B od společnosti Siemens Mobility je šetrné ke klimatu, výkonné a tiché a přináší výrazné úspory CO2, protože nahrazuje diesel bateriovým pohonem."
Nové bateriové vlaky budou jezdit na trati Oberwesterwaldbahn (OWB) z Limburgu do Altenkirchenu - Au - Siegenu a na trati Unterwesterwaldbahn (UWB) mezi Limburgem - Montabaurem - Siershahnem. Trasa OWB je dlouhá 115 kilometrů a zahrnuje 75kilometrový úsek bez nadzemního elektrického vedení. Plány počítají s nabíjením baterií vlaku v Limburgu a na úseku Au - Siegen. Neelektrifikovaný úsek na trati UWB je dlouhý přibližně 35 kilometrů. Díky tomu mohou vlaky jezdit tam i zpět bez dobíjení. Vlaky budou na obou trasách obsluhovat více než 50 stanic.
Společnost Siemens Mobility pro tento projekt vyrábí tři dvouvozové bateriové vlaky Mireo Plus B, každý se třemi dveřmi na každé straně, které usnadňují rychlý a snadný nástup a výstup. Vlaky jsou vybaveny pantografy pro provoz pod trakčním vedením a nabíjení baterií a bateriemi pro provoz na neelektrifikovaných tratích. Při provozu na baterie je dojezd vlaku Mireo Plus B na topograficky náročných trasách přibližně 80 kilometrů bez dobíjení. Technologie karbidu křemíku použitá v modelu Mireo Plus B přispívá k výrazným úsporám energie.
Prostorný vlak nabízí 126 míst k sezení a místo k stání pro 156 cestujících.
Zdroj: Siemens Mobility