EU version

DAC na vlastní kůži. Revoluční spřáhlo ve virtuální realitě

DAC na vlastní kůži. Revoluční spřáhlo ve virtuální realitě
foto: Redakce RAILTARGET/DAC Knoww-Bremse na InnoTrans 2024
23 / 11 / 2024

Digitální automatické spojování (DAC) je revoluční technologie, která má změnit evropskou železniční nákladní dopravu. Účastníci na InnoTrans 2024 si tuto inovaci vyzkoušeli prostřednictvím simulace virtuální reality (VR) s využitím modelu DAC5 vyvinutého společností Knorr-Bremse.

Součástí akce byla také diskuse u kulatého stolu mezi vedoucími představiteli odvětví zaměřená na společné projekty zaměřené na rozvoj budoucnosti železniční dopravy.

Na veletrhu InnoTrans v Berlíně, jednom z největších světových veletrhů dopravních technologií, byla představena nejmodernější technologie Digitálního automatického spřáhla (DAC), která umožnila nahlédnout do budoucnosti evropské železniční nákladní dopravy. Společnost Swissrail nabídla účastníkům jedinečnou příležitost vyzkoušet si DAC prostřednictvím virtuální reality (VR). Tento pohlcující zážitek byl umožněn pomocí modelu DAC5, který vyvinula německá společnost Knorr-Bremse. Model byl v plné podobě vystaven na stánku společnosti a přitahoval pozornost odborníků z oboru, kteří toužili pochopit jeho revoluční potenciál.

Budoucnost nákladní dopravy s DAC a virtuální realitou na veletrhu InnoTrans 2024

DAC je železniční spojovací systém nové generace, který má změnit způsob spojování nákladních vlaků a zvýšit efektivitu i bezpečnost. VR simulace DAC není jen technologickou ukázkou, ale také praktickým nástrojem pro školení personálu v technických aspektech obsluhy spřáhla. Podle přednášejícího na veletrhu spočívá užitečnost této simulace v přípravě pracovníků na skutečné použití systému DAC, který by měl debutovat na „prionýrských vlacích“ do roku 2026.


InnoTrans 2024: postřehy z kulatého stolu o inovacích v evropské železniční dopravě

Později téhož dne se návštěvníci veletrhu InnoTrans mohli zúčastnit diskuse u kulatého stolu, kterou pořádalo francouzské výzkumné centrum Railenium a na níž se sešly přední osobnosti evropského železničního průmyslu. Pan Giorgio Travaini, výkonný ředitel Europe's Rail, se připojil ke koordinátorům tří projektů financovaných Europe's Rail, aby diskutovali o inovacích a výzvách, které utvářejí budoucnost železnice.

 

Jednalo se o projekty DACcord, zaměřený na vývoj technologie digitálního automatického spřáhla (DAC), který zastupoval Jens Engelmann; LEADER 2030, vedený Veronicou Elenou Bocci, zabývající se odolností evropských železničních dodavatelských řetězců a zaměřený na posílení evropské autonomie v oblasti dodávek surovin pro železniční sektor; a Academics4Rail, zastoupený Armandem Carrillo Zanuy, podporující spolupráci mezi akademickou obcí a průmyslem prostřednictvím sítě doktorandů. Přítomen byl rovněž zástupce společnosti SNCF.

Účastníci se shodli na tom, že tyto projekty jsou průzkumné, a proto usnadňují „hledání nových způsobů, jak pohánět budoucnost nebo řešit současné problémy“.

Diskuse poskytla účastníkům cennou příležitost navázat kontakt s vedoucími představiteli průmyslu a prozkoumat budoucnost evropských železničních inovací. Zastřešující téma těchto tří projektů je jednoduché: Musíme spolupracovat!

Zdroj: Redakce RAILTARGET 

Tagy