EU version

Budimex modernizuje železniční spojení s klíčovým přístavem Gdyně

Budimex modernizuje železniční spojení s klíčovým přístavem Gdyně
foto: Budimex / Public Domain /Modernizace železnice
21 / 10 / 2024

Budimex SA, jedna z předních polských infrastrukturních stavebních firem pracující na výstavbě české vysokorychlostní železnice (VRT), úspěšně dokončila významný projekt modernizace železnic zaměřený na zlepšení přístupu do přístavu Gdyně.

Investice ve výši 441 milionů EUR , spolufinancovaná z EU CEF (Connecting Europe Facility), se zaměřila na posílení železničního spojení s jedním z klíčových polských námořních přístavů. Očekává se, že tento vývoj posílí logistiku a přepravní kapacitu v přístavu, což bude přínosem pro regionální i národní dopravní sítě.

Projekt zahrnoval komplexní rekonstrukci železniční stanice Gdynia Port , jejích předpřístavních oblastí a okolní infrastruktury. Modernizace zahrnovala modernizaci 115 kilometrů trati , instalaci 359 výhybek a elektrifikaci železničních přístupových bodů. Podle Piotra Czupryna, smluvního ředitele Budimex SA, "vzniklo nádherné uspořádání až 39 kolejí. Jedná se nepochybně o největší zakázku na železniční infrastrukturu, kterou kdy Budimex realizoval." Vylepšení umožní delším 750metrovým vlakům dojet do přístavu, což výrazně zvýší kapacitu a efektivitu.

Budimex: Zvýšená kapacita vlaku

Kromě modernizace železnic zahrnoval projekt výstavbu 13 kilometrů silnic, dvou nových železničních viaduktů, místního dispečinku a nových kanceláří pro PKP Cargo. Tato vylepšení zkrátila časy manipulace s nákladem a zvýšila počet obsluhovaných vlaků. Dariusz Taraszkiewicz, ředitel oblasti 1 výstavby železnic v Budimexu, poznamenal"Modernizací železničního uzlu jsme zvýšili kapacitu vlaků téměř pětkrát. To otevírá nové příležitosti pro investory a dopravní společnosti."

Zdroj: Budimex / Public domain

Zdroj: Budimex / Public domain

Práce Budimexu v přístavu Gdynia je součástí většího úsilí o posílení polské dopravní infrastruktury. Společnost je také připravena vést stavbu ochranných vlnolamů pro vnější přístav, které umožní přístavu manipulovat s většími plavidly .

Zdroj: Budimex; 

Tagy