foto: Wikimedia Commons / Public Domain /ETCS
Česká železnice se připravuje na revoluci v oblasti bezpečnosti s implementací evropského zabezpečovače ETCS. Od ledna 2025 začne výhradní provoz na 620 km tratí v ČR, a to v průběhu čtyř lednových týdnů.
Ministr dopravy Martin Kupka oznámil, že od 15. září již probíhá provoz na úseku Praha-Běchovice – Česká Třebová a v železničním uzlu Pardubice. „Věřím, že se dostaneme k 50 % vlaků s zapnutým systémem v rámci příprav,“ uvedl Kupka v tiskové zprávě.
Podle nejnovějších dat Drážního úřadu je nyní 1304 vlaků vybaveno palubní jednotkou ETCS, což je o 70 více než v srpnu. Počet proškolených strojvůdců vzrostl na více než 2800.
Psali jsme
Je to oficiální. RS Leasing předal Českým drahám poslední, v pořadí už 50. lokomotivu Siemens Vectron. Nejmodernější stroje teď brázdí koleje z Prahy…
V září se na tratích pohybovalo 650 vozidel s mobilní částí ETCS, což představuje stabilní nárůst. Nejvíce vlaků pod dohledem ETCS jezdí na trati Česká Třebová – Přerov, kde dosahují přes 40 %.
Dopravci a leasingové společnosti budou informováni o spuštění výhradního provozu v definovaných úsecích od ledna 2025. Tento krok zahrnuje úseky Česká Třebová – Olomouc – Dluhonice – Prosenice/Přerov a Břeclav – Bohumín, s dalším rozšířením na další tratě.
Od roku 2018 bylo na vybavení palubních částí ETCS vyčleněno celkem 7,2 miliardy korun. Ministerstvo dopravy navíc nedávno vypsalo dotační výzvu s alokací 500 milionů korun na další vybavení.
Psali jsme
Firma AŽD na InnoTrans odprezentovala svůj velký projekt automatizované železniční dopravy. Tu aktuálně testuje na trati Kopidlnka. Cestující…
Cílem je mít do roku 2030 pokryto 5200 km tratí s ETCS, což posune českou železnici na vyšší úroveň bezpečnosti a efektivity.
Zdroj: MD
Tagy