foto: Czech Space Portal/Betrian Group přispěje k modernizaci evropského zabezpečovače ETCS
Firma Betrian Group napomůže vývoji jednotky sekundárního zabezpečení NavCom, která půjde implementovat do všech navigací strojvůdců NavTrain, přispěje tak k modernizaci ETCS.
Firma Betrian Group kromě agentury EUSPA spolupracuje i s Evropskou agenturou ESA (European Space Agency) na vývoji technologií pro bezpečnější železnici.
Projekt navigační jednotky sekundárního zabezpečení zvaný NavCom využívá údaje ze satelitů evropských systémů Galileo a EGNOS a další jiné techniky, kterou jsou přesné na desítky centimetrů. Došlo by k omezení mimořádných událostí – tzv. nedovolené jízdy, která vznikne v moment, kdy se proti sobě střetnou dva vlaky v protisměru na jedné koleji.
Daniel Lopour k navázání spolupráce EUSPA s Betrianem řekl: „Těší nás, že se v následujících měsících bude i v České republice s podporou kosmického programu EU vyvíjet a testovat řešení, které může díky evropským družicím Galileo a EGNOS pomoci nadále zlepšovat bezpečnost na železnici, a že si i naši dopravci budou moci ověřit jejich užitečnost.“
Psali jsme
Ze stanice Praha – Smíchov začnou letos na jaře mizet koleje. Demolice, která je způsobena výstavbou nové obyvatelné čtvrti od soukromého developera…
Tyto jednotky lze navíc plně implementovat do strojvůdcovské navigace neboli NavTrain, jež u Českých drah využívají všechny nákladní vlaky.
Česká republika ve spolupráci s nákladním českým dopravcem ČD Cargo a Federací strojvůdců ČR vyvinula vlakovou navigaci NavTrain, která zjednodušuje poskytování informací pro strojvedoucího během jízdy. NavTrain v běžném provozu využívá 1 700 strojvůdců ČD Cargo. „Strojvůdci se s NavTrainem na trati cítí jistější. Pokud by přehlédli něco důležitého, NavTrain je na to upozorní,” okomentoval předseda představenstva ČD Cargo Tomáš Tóth.
Zdroj: Czech Space Portal
Tagy