foto: Archiv/AŽD se připravuje na první zahraniční instalaci systému inteligentní digitální železnice 4.0
AŽD dokončil plnou digitalizaci Švestkové dráhy mezi Obrnicemi a Čížkovicemi. Jedná se o první uplatnění inteligentní železnice s označením 4.0 na české infrastruktuře, která tak drží krok s moderními světovými trendy v oblasti řízení a zabezpečení železnice.
V roce 2016, kdy AŽD odkoupila Švestkovou dráhu, zařekla se, že obnoví každodenní provoz, zároveň z této regionální dráhy vytvoří testovací polygon pro technologie různého druhu a zprovozní moderní digitální železnici.
„Tři roky jsme intenzivně vyvíjeli, investovali nemalé finanční prostředky a následně postupně instalovali technologie, které díky digitální komunikaci nyní tvoří inteligentní železnici 4.0. Tu nyní z pohledu bezpečnosti, spolehlivosti a dostupnosti ověřujeme v běžném zatížení pravidelné taktové dopravy v rámci linky U10 Litoměřice h. n. – Most,“ uvedl generální ředitel AŽD Zdeněk Chrdle pro Litoměřický deník.
Psali jsme
Od 7. prosince 2022 je na zkušebním polygonu Velim v České republice první zkušební vlak TGV M z řady Avelia Horizon společnosti Alstom.…
Všechny technologie produkované společností AŽD jsou v rámci inteligentní digitální železnice v jejich nejmodernějších verzích. Celá trať je pod dohledem zabezpečovacího zařízení řady SationSwing ESA řízena z technologického centra v Třebívlicích. Jím jsou prostřednictvím distribuovaných řídících objektových kontrolorů ovládány venkovní stanice a dopravny v kolejišti.
Přejezdová zabezpečovací jsou přitom ovládána centrálním zařízením a jsou vybavena inteligentními periferiemi. Na konvenční technologie navazuje systém jednotného vlakového zabezpečovacího systému ETCS s automatickými přechody mezi oběma úrovněmi. Celá trať je pokryta rádiovým systémem GSM-R/GPRS a v úsecích určených pro testování autonomních vlaků bez strojvedoucích také LTE a bodovým Wi-Fi.
Psali jsme
Redakce RAILTARGET vám přináší další exkluzivní rozhovor s Annou Haitmanovou, průvodčí historických tramvají v Dopravním podniku hl. m. Prahy…
Všechny systémy jsou řízeny na dálku z dispečerského centra v Lovosicích s centrálním dohledem z budovy ředitelství AŽD v Praze. Veškerá data jsou dostupná online – digitálně zpracovaná dopravní data pro cestující.
„Společnost AŽD se připravuje na první zahraniční instalaci systému inteligentní digitální železnice 4.0 v rámci naší nové maďarské zakázky na trati Szeged – Rözske, která je integrální součástí rozsáhlého železničního uzlu Szeged,“ konstatuje na závěr Zdeněk Chrdle.
Zdroj: Litoměřický deník