foto: Sharon Hahn Darlin/wikimedia commons/CC BY 2.0/Hlavní nádraží Mnichov
Německo se pustilo do velkých oprav železniční infrastruktury. Zahájilo modernizaci klíčové železniční trati mezi Norimberkem a Bamberkem. Investice přinese výrazné zrychlení.
Německo začalo investovat do oprav železničních tratí v důležitých dopravních uzlech. Velkých změn se dočkala část trati v Bavorsku. Jedná se o úsek mezi Norimberkem a Bamberkem. Rekonstrukce již byla potřeba, jelikož je to jedna z nejvyužívanějších a nejfrekventovanějších tratí Bavorska. Úsek je důležitý především pro regionální dopravu. Velkou roli hraje ale také v dálkových spojích. Železnici zde brázdí lokomotivy obsluhující úsek z Mnichova do Berlína. Modernizace trati byla opravdu veliká a komplexní. Na vytíženém úseku byl před rekonstrukcí dvoukolejný provoz.
Psali jsme
DB Cargo vsadilo na kamery a umělou inteligenci, revoluční systém bude analyzovat každý nákladní vůz během průjezdu seřaďovacím nádražím.
Nový rok, nový čtyřkolejný provoz
Nyní se kapacita zvýší, a to díky dvěma novým kolejím. Ministerstvo dopravy si od modernizace slibuje zlepšení regionální i dálkové dopravy, která je pro Bavorsko klíčová. Jedná se o důležitý krok pro německou železniční infrastrukturu. V novém roce se práce zaměří na modernizaci posledního nedodělaného úseku mezi Altendorfem a Strullendorfem. Až budou stavební práce dodělány, celá trať mezi Norimberkem a Bamberkem bude čtyřkolejná.
„Po letech zanedbávání intenzivně investujeme do obnovy infrastruktury. Tento projekt to jednoznačně dokazuje. Kromě celkové obnovy naší stávající železniční sítě jsme odhodláni ji také dále rozšiřovat. Více osob a zboží dokážeme po železnici spolehlivě přepravit pouze tehdy, pokud infrastrukturu komplexně zrekonstruujeme a zmodernizujeme. Spolková vláda jen do tohoto úseku trasy mezi Forchheimem a Eggolsheimem investuje kolem 280 milionů eur,“ okolemtoval Hartmut Höppner, tajemník Spolkového ministerstva pro digitál a dopravu.
Modernizace nejen kolejí, ale i stanic
Koleje ale není to jediné, do čeho německá vláda zainvestovala. Proměnily se také železniční stanice mezi zastávkami Forchheim a Eggolsheim. Ve všech byl vybudován bezbariérový přístup. Velkou novinkou je také nová poloha zastávky Eggolsheim, která byla v rámci oprav přesunuta. Financována byla i výstavba úplně nové stanice v severní části Forchheimu, která ale neslouží pouze pro klasickou železniční dopravu. Zastávku obsluhují také spoje S-Bahn, který funguje jako městská nebo příměstská doprava. Tento úsek byl předělán na šestikolejný provoz, což výrazně zrychlí dopravu. Při nečekané události se zde mohou vlaky ber problému předjet a předejde se tak zpoždění.
Německo se do investice pustilo opravdu ve velkém. Úpravy a modernizace vyšla zhruba na 280 milionů eur. Při stavbě se budovalo hodně nových kolejí, čerstvého kabátku se ale dočkaly i ty stávající. V dnešní době prochází mnoho železnic na celém světě modernizací, a hlavně zlepšením zabezpečovacích systémů. Stejně tomu bylo i v tomto případě, kde byly na trať nainstalovány nové bezpečnostní zařízení. Finance posloužily také pro výstavbu osmi nových mostů. Jeden z mostů byl také dvojité ocelové konstrukce, který se tyčí nad dálnicí A73 (Suhl – Nürnberg/Feucht). Železnice se rozrostla o 27 kilometrů kolejí, na které bylo použito 38 výhybek a nechyběly ani protihlukové stěny. "Položilo se 27 kilometrů kolejí a instalovalo 38 nových výhybek. Vzniklo osm kilometrů protihlukových stěn. Náklady na tuto část stavby vyšly na zhruba 280 milionů eur," konkretizuje web.
Bavorským expresem do Mnichova
Stav německé železnice se důležitý i pro České dráhy, která pravidelně vysílají za hranice desitky vlakových souprav. Mezi oblíbené spoje patří Bavorský expres. Nasednete v Praze a za necelých šest hodin vystoupíte v Mnichově. Denně se do bavorské metropole vydá celkem sedm spojů. Na českém území má pouze čtyři zasávky.
Psali jsme
Reportáž. V DB Museu v Norimberku se ocitnete v srdci železniční historie. Lokomotiva Adler, symbol pokroku 19. století, vás zavede…
Zdroje: zeleznicar.cd.cz