Železnice v Austrálii začíná vznikat v období britské koloniální nadvlády. Dnes se stále vypořádává s jejím dědictvím. Nákladní železniční doprava zůstává i nadále klíčem pro ekonomický rozvoj Austrálie.
Železnice v Austrálii začíná vznikat v období britské koloniální nadvlády. Dnes se stále vypořádává s…
První tratě vznikají v Indonésii v období nizozemské nadvlády. Po jejich odchodu zabere uvolněné místo…
První železnice v Malajsii staví Briti. Po nabytí nezávislosti Malajsie přijímá řadu opatření, aby zájem…
První železnici na ostrově Tchaj-wanu položili Číňané, avšak její rozmach nastal až s nástupem Japonců. Dnes Tchaj-wan buduje supermoderní tratě, které…
Japonsko je nejen v oblasti železnic bezesporu inovativní zemí. Již více než 60 let je v provozu jeho vysokorychlostní síť. Navíc v posledních letech zintenzivňuje…
Po dlouhá léta diktovaly rozvoj železnice v Jižní Koreji cizí síly. Dnes už tento stav rozhodně neplatí a spíše se obrací. Jižní Korea stojí na poli vývoje…
Mongolská železnice má za sebou temnou minulost plnou sovětských intrik a krveprolití. Dnes se ale země od Moskvy odvrací a vsází na čínské miliardy, nové…
Ač se to zdá neuvěřitelné, po dlouhá léta patřila Čína mezi železničně zaostalé země. Dnes je situace zcela opačná. Čína dokončuje výstavu robustní supermoderní…
Za vznikem železnice na Srí Lance stojí Briti, káva, čaj a mnoho lidských životů. Srí Lanka doufá v lepší železniční zítřky a sní o maglevu. Zároveň však…
S budováním železnice ve Vietnamu začali Francouzi. Po letech válek dnes Vietnam stojí před železničním projektem, který má potenciál vystřelit Vietnam…
Thajsko je již více než století na cestě od zemědělské civilizace k vysokorychlostním vlakům. Železnice tu nebyla jen technickým pokrokem, ale i klíčem…
Myanmar v oblasti železnice disponuje kvantitou, ale ne kvalitou. Změnit tento stav může pomoci Čína, která chce Myanmar využít pro naplnění svých velmocenských…