foto: VPI Hamburg / Public domain/VPI sympozium
Sympozia VPI „Růstové příležitosti pro udržitelnou železniční nákladní dopravu“, která se konala 9. ledna v Hamburku se zúčastnilo téměř tři sta účastníků.
Sympozium se zaměřovalo na modernizaci infrastruktury a kombinovanou dopravu. Servisní společnost VPI VERS rozšiřuje svou nabídku služeb a je nyní autorizována jako certifikátor ECM. „Musíme držet směr a pokračovat v modernizaci železniční infrastruktury v Německu podle plánu. Je to Achillova pata odvětví, pokud jde o zajištění větší kvantity a kvality na železnici,“ řekl předseda VPI Malte Lawrenz při zahájení 14. sympozia VPI v Hamburku.
Byl to důležitý signál, že spolková vláda chce zajistit rozpočtové prostředky pro železnice nyní i v budoucnu – zejména s ohledem na plánované úspory po loňském rozsudku v Karlsruhe. Lawrenz zdůraznil: „Železniční průmysl stále pevně směřuje k cíli dosáhnout dvaceti pěti procentního podílu na trhu nákladní dopravy.“ Potěšilo ho, že to zřejmě platí i pro politiky.

Ve svém uvítacím projevu předseda informoval, že společnost VPI Servicegesellschaft VERS právě obdržela od Spolkového úřadu pro železnice schválení jako certifikační orgán ECM. Jedná se o další stavební kámen v rozšiřování nabídky služeb společnosti VERS, která bude v budoucnu nabízet certifikaci ISO a ECM a technické posouzení z jednoho zdroje. Rovněž bude dále rozšířen školicí program, o který je velký zájem. Aby jej společnost VPI Servicegesellschaft úzce sladila s potřebami odvětví, spouští online průzkum zaměřený na správce vozů a dílny v oboru.
Téma obnovy infrastruktury hrálo ústřední roli v příspěvcích a diskusích během dopolední části sympozia. Corinna Salanderová, vedoucí oddělení železnic na ministerstvu dopravy, představila zaměření své organizace pro nadcházející rok. Peter Westenberger, generální ředitel společnosti Die Güterbahnen, zhodnotil příležitosti, které nabízí nová infrastrukturní společnost InfraGo. Maria Leenenová ze společnosti SCI vysvětlila, co je podle ní třeba udělat pro to, aby železnice rostla.

Odpoledne se zaměřilo na kombinovanou dopravu jako hnací sílu růstu železnic. Po hlavním projevu Michaila Stahlhuta (Hupac) diskutovali Torben Jaeger (VTG), Peter Reinshagen (Ermewa) a Karsten Elstner (Kaminski) o tom, jak se musí vyvíjet vozový park a údržba, aby se mohl rozvíjet růstový segment kombinované dopravy.
Jednodenní sympozium zakončil Matthias Knüpling (VTG/UIP) příspěvkem o současném evropském vývoji týkajícím se digitálního automatického spřahování. Večer před sympoziem se tradiční novoroční recepce zúčastnilo přibližně 450 hostů, což je nový rekord. Oba formáty již několik let zaznamenávají stálý nárůst počtu účastníků, a proto se letos poprvé konaly na novém místě, v hamburské věži Emporio.
Zdroj: tisková zpráva VPI