foto: ŽESNAD.cz/Železniční nákladní dopravci uspořádali svou 6. konferenci ve Špindlerově Mlýně
Špindlerův Mlýn, 25. května 2023 - Dnes se ve Špindlerově Mlýně konala šestá konference sdružení Železničních nákladních dopravců (ŽESNAD.cz), která přilákala nejvýznamnější představitele odvětví. Mezi panelisty zasedl například ministr dopravy Martin Kupka, ředitel Správy železnic Jiří Svoboda, nebo prezident a viceprezident spolku Martin Hořínek a Tomáš Tóth, kteří zevrubně probrali témata rozvoje a perspektiv nákladní dopravy železnic v České republice.
Letošní konference, která je největší akcí svého druhu v Česku, potvrdila rostoucí význam železničních nákladních dopravců jako klíčového hráče v železničním sektoru. ŽESNAD.CZ, přední sdružení zastupující zájmy železničních nákladních dopravců, usiluje o zajištění vysoce kvalitních a efektivních železničních služeb pro podniky a průmyslové odvětví v celé České republice i mimo ní.
Výkonný ředitel sdružení ŽESNAD.CZ, Oldřich Sládek, po konferenci uvedl: "Letošní konference potvrdila, že se nám daří otevírat nová témata a nalézat společné cesty řešení, jak podporovat růst a zajišťovat fungování železniční nákladní dopravy na důstojné úrovni v naší zemi."
Účastníci konference diskutovali o aktuálních otázkách, výzvách a příležitostech, které čekají železniční nákladní dopravce v Česku. Velkým tématem bylo například digitální automatické spřáhlo nebo výluková situace v nejbližších dvou letech. Diskuse se zaměřila na inovace, modernizaci infrastruktury, ekologické aspekty a využití nových technologií k efektivnímu a udržitelnému rozvoji železničního nákladního dopravního sektoru.
Během konference se konala také řada dalších doprovodných akci, včetně zasedání Správní rady Správy železnic nebo Svazu spedice a logistiky.
ŽESNAD.CZ chce pokračovat ve své snaze prosazovat a podporovat rozvoj železniční nákladní dopravy v České republice. Sdružení bude nadále spolupracovat s vládou, ministerstvem dopravy a dalšími relevantními institucemi s cílem vytvořit podmínky pro důstojnou úroveň železniční dopravy, která bude konkurenceschopná, kapacitně dostatečná, efektivní a šetrná k životnímu prostředí.