EU version

Zelená budoucnost železnice: Traxx Shunter a jeho alternativní pohony

Zelená budoucnost železnice: Traxx Shunter a jeho alternativní pohony
foto: RAILTARGET/seminář v Praze
14 / 11 / 2024

Dnes probíhal odborný seminář, který uspořádala společnost ALASTOM. V rámci akce jsme měli možnost se dozvědět novinky o pokročilých železničních systémech, včetně inovativních posunovacích, nízkoemisních lokomotivách zítřka Traxx Shunter.

 

Dne 14. listopadu proběhl odborný seminář organizovaný společností ALSTOM v budově Flow na Václavském náměstí. Akce se zaměřila na inovace v oblasti železniční dopravy, přičemž hlavní důraz byl kladen na posunovací lokomotivy a nízkoemisní vozidla, která mění podobu moderní železnice.

Seminář ALSTOMu: Inovace v posunovacích lokomotivách a budoucnost železniční dopravy

Dne 14. listopadu proběhl odborný seminář organizovaný společností ALSTOM v budově Flow na Václavském náměstí 47, v prostorách Scott.Weber Workspace na 3. patře. Akce se zaměřila na inovace v oblasti železniční dopravy, přičemž hlavní důraz byl kladen na posunovací lokomotivy a nízkoemisní vozidla, která mění podobu moderní železnice.

Posunovací lokomotivy Traxx Shunter: Efektivní a ekologické

Následně byla podrobněji představena inovativní posunovací lokomotiva Traxx ShunterTM, která je součástí portfolia ALASTOMu. Tato lokomotiva nabízí alternativní zdroje energie, jako jsou baterie a diesel, a přispívá tak k ekologičtější a efektivnější železniční dopravě. Mezi hlavními řečníky byli Dan Kurucz, generální ředitel ALSTOMu pro Českou republiku, Michal Kučera, obchodní ředitel pro kolejovou dopravu, a především Jörg Schulz, evropský odborník na posunovací lokomotivy TRAXX.

 Dan Kurucz, Michal Kučera ALSTOM, foto RAILTARGET

 

Jak již bylo řečeno, v rámci semináře byly představeny posunovací lokomotivy Traxx Shunter, které kombinují špičkový výkon s nízkými emisemi. Tyto lokomotivy, navržené speciálně pro posunovací služby, dokážou utáhnout více vozů a zrychlit i v náročných podmínkách, jako jsou zatáčky nebo kopcovité terény. Díky sofistikovanému systému řízení adheze jsou ideálním řešením pro efektivní a ekologický provoz v železniční dopravě, zaznělo na semináři. 

seminář AlSTOM, foto RAILTARGET

Lokomotivy pro všechny segmenty dopravy

Kromě posunovacích lokomotiv zástupci z ALSTOM neopomněli své univerzální lokomotivy, které jsou vhodné pro jak osobní, tak nákladní dopravu. Dále byly zmíněny i těžké lokomotivy pro nákladní dopravu, které mohou mít až 12 náprav.

Budoucnost železniční dopravy: Vlaky na baterky a vodíkové technologie

Seminář se také zaměřil na trendy v příměstské a regionální dopravě. Podle zástupce ALSTOMu Michala Kučery: "Vlaky na baterky jsou v kurzu“ a do roku 2035 bude mít smysl provozovat kombinované vlaky, které budou schopné jezdit jak na baterie, tak po trolejích. Vodíkové vlaky, které Alstom rovněž vyvíjí, však vyžadují vybudování specializované infrastruktury, bez níž není jejich provoz možný.

Na semináři byly také představeny moderní vysokorychlostní vlaky, které disponují funkcí naklápění a dalšími technologiemi, které zajišťují komfortní a efektivní dopravu. ALSTOMu se i nadále zaměřuje na inovace, které posouvají hranice železniční dopravy směrem k udržitelnosti a vysoké výkonnosti.

seminář AlSTOM, foto RAILTARGET

Seminář ukázal, že budoucnost železniční dopravy spočívá v kombinaci pokročilých technologií, nízkých emisí a efektivního provozu. Lokomotivy Traxx Shunter jsou příkladem této filozofie a dokazují, že posunovací služba může být ekologická, výkonná a flexibilní.

ALSTOM, známý výrobce nejen vysokorychlostních vlaků, se zaměřuje na široké spektrum dopravní mobility. Společnost vyvíjí nejen vlaky a vysokorychlostní soupravy, ale také tramvaje, metro a lokomotivy. V posledních letech se zaměřuje i na oblasti bezobslužného metra, které díky bezpečnostním opatřením a oddělovacím stěnám na nástupištích nevyžaduje přítomnost strojvedoucího. Inspirací je nejen Francie. 

Zdroj: ALSTOM

Tagy