EU version

Válka na Ukrajině představovala pro železniční sektor v roce 2022 významnou výzvu, říká Peter Reinshagen, generální ředitel společnosti ERMEWA

Válka na Ukrajině představovala pro železniční sektor v roce 2022 významnou výzvu, říká Peter Reinshagen, generální ředitel společnosti ERMEWA
foto: Archiv/Válka na Ukrajině představovala pro železniční sektor v roce 2022 významnou výzvu, říká Peter Reinshagen, generální ředitel společnosti ERMEWA
29 / 01 / 2023

Na sympoziu VPI v Hamburku, které se konalo 10. ledna, měla redakce RAILTARGET to štěstí setkat se s Peterem Reinshagenem, výkonným ředitelem společnosti ERMEWA. V rozhovoru hovořil o výzvách, kterým železniční sektor čelil v roce 2022, a o plánech společnosti ERMEWA pro nadcházející rok.

Jak hodnotíte obsah dnešního sympozia VPI?

Bylo to velmi zajímavé sympozium, které mělo dopoledne politickou část a odpoledne se věnovalo digitálnímu automatickému spojování. Je to velmi zajímavé a pro odvětví nesmírně důležité.

Společnost VPI dlouhodobě usiluje o zvýšení bezpečnosti evropského železničního provozu zavedením normy v oblasti oprav. Je to důležité i pro ERMEWA?

Rozhodně, jedná se o evropskou příručku pro údržbu, kterou provozuje společnost VERS a samozřejmě ji řídí VPI, ale VERS vlastně dělá evropskou příručku pro údržbu, a to je samozřejmě základ našeho podnikání.

Je tu nový rok. Mohl byste se krátce ohlédnout za tím, jaký byl rok 2022 pro železniční sektor a jaké jsou plány ERMEWA na rok 2023?

Rok 2022 byl opravdu náročný, samozřejmě s válkou na Ukrajině a jejím dopadem na železniční průmysl, s problémy například v oblasti dvojkolí, se zvyšujícími se cenami za stavbu nových železničních vozů a mnoha dalšími problémy. Myslím, že nakonec po tvrdé práci většina společností v odvětví, a také ERMEWA, dokázala ještě docela dobře hospodařit. Doufám, že rok 2023 nebude mít tolik nečekaných dopadů a budeme moci začít pracovat na přechodu na železnici a na DAC.

Tagy