foto: Redakce RT/Zbyněk Hořelica
RAILTARGET přináší rozhovor s ředitelem SFDI Zbyňkem Hořelicou. Tématem byl nejenom objem finančních prostředků alokovaných v SFDI pro letošní rok, ale i realizace českých infrastrukturních staveb.
Setkáváme se zde na slavnostním zahájení stavby dálnice, kterou realizuje polský gigant Budimex. Je podle Vás v České republice prostor pro další spolupráci se zahraničními firmami, například v přípravě vysokorychlostních tratí?
Dobrý den, určitě si myslím, že prostor tady je. V České republice je investičních příležitostí spoustu, zejména v dopravní infrastruktuře, jak na té silniční části, tak i na železniční. Vy jste zmiňovala vysokorychlostní tratě. Určitě ten prostor tady je a bude.
Můžete v krátkosti komentovat objem finančních prostředků SFDI pro rok 2025. Případně kolik se bude investovat do železniční infrastruktury?
Já bych zmínil rok 2024, protože 2025 se teprve bude upřesňovat a připravovat, ale pro letošní rok máme více než 150 miliard korun, které jsou k dispozici pro ředitelství silnic a dálnic, je to téměř 80 miliard. Pro Správu železnic se pohybujeme kolem šedesáti miliard korun pro rok 2024. Rozpočet se už druhý rok daří držet takto vysoce i v té nelehké ekonomické situaci v ČR.
Tagy