foto: KDS Kladno/Uzavření jedné malé historie velké trati, aneb konec Buštěhradky
Již v sobotu 11. března došlo k uzavření trati v jízdním řádu číslo 120, takzvané Buštěhradky. Její příznivci však nemusí zoufat. K úplnému ukončení totiž nedošlo.
11. březen byl posledním dnem provozu lidově nazvané Buštěhradky v celé její délce a stavu. Důvodem je několik desítek let odkládaná modernizace úseku Praha-Masarykovo nádraží – Kladno, která se již naplno rozběhla. 12. března byl ze stejného důvodu přerušen provoz mezi Praha-Bubny a Praha-Dejvice na dva roky.
„Tak jak se blížilo toto sobotní datum, nás napadla myšlenka na uspořádání rozlučkové jízdy v celém tomto úseku v poslední den provozu. Původní záměr byl ve zmíněném úseku nasadit pouze samotnou lokomotivu za účelem pořízení cenných záběrů. Nakonec jsme veřejně nasadili motorový vůz 810 s tím, že tuto poslední příležitost nabídneme i případným zájemcům ze stran veřejnosti,“ vyjádřil se tým KDS Kladno k myšlence rozlučkové jízdy. Kapacita jejich motoráku se vyprodala v průběhu jednoho dne a setkali se tak opět s obrovským zájmem veřejnosti. V den jízdy Zážitkového vlaku se na vlak přišlo podívat několik desítek dalších lidí a při průjezdu celým úsekem se cestující setkali s mávajícími lidmi podél celé tratě.
Tagy