foto: Redakce RT / public domain /Petr Tomčík
Na slavnostní první jízdě pro cestující nového RegioPanteru jsme si povídali s ředitelem ROPIDu Petrem Tomčíkem o tom, jaké hlavní výhody tento vlak nabízí pro cestující.
Dnes jsme na slavnostní první jízdě pro cestující nového RegioPanteru. Jaké hlavní výhody tento vlak nabízí pro cestující?
Hlavní výhody bych možná viděl dvě: komfort a navýšení kapacity. Jedná se o novou jednotku splňující nejvyšší možný standard pro cestující a zároveň dojde ke zvýšení kapacity o cca 40% cestujících na stávající lince S4.
Co jinými slovy znamená čtyřicet procent?
Znamená to, že v současné době jezdí na lince S4 jednoduchý City Elefant, který má kapacitu cca 310 míst pro cestující. Nyní nabídneme zhruba 450 míst.
Na tiskové konferenci bylo několikrát zmíněno, že by se měl zvýšit komfort cestujících. Co konkrétně to znamená, a nebo na co konkrétně se mohou cestující těšit?
Nová jednotka pro cestující nabízí: nový moderní interiér, standard je samozřejmě klimatizace, Wi-Fi, možnost nabíjení, nové sedačky. Mohl bych pokračovat dále.
Nyní se nacházíme na trati ve směru Praha – Kralupy nad Vltavou. Kde dále budou tyto jednotky nasazeny?
Pouze na této lince S4. Nicméně, tato jednotka pojede do Kralup nad Vltavou, zdvojeně, to znamená, že dvě soupravy v Kralupech se budou odpojovat a do Ústí bude pokračovat pouze jednoduše jedna jednotka.
A co bude se stávajícími jednotkami City Elephant?
Stávající jednotky nám pomohou zvýšit kapacitu ostatních tratí, zejména na trati do Lysé nad Labem a zároveň na Kolínské trati.
Domníváte se, že nasazení těchto moderních vlaků přispěje ke konkurenceschopnosti nebo zvýšení konkurenceschopnosti železniční dopravy oproti jiným druhům veřejné dopravy?
Známe příklady, jak ze zahraničí, tak i z Čech např. Olomouc – Uničov, kde je nasazení nové moderní soupravy přispívá k nárůstu počtu cestujících.