EU version

The biggest railway accidents: Saint-Michel-de-Maurienne, France

The biggest railway accidents: Saint-Michel-de-Maurienne, France
foto: https://www.centenaire.org/fr/en-france/savoie/la-verite-sur-laccident-de-train-du-12-decembre-1917-st-michel-de-maurienne/Saint-Michel-de-Maurienne
02 / 04 / 2021

Doposud největší želeniční neštěstí na území Francie se odehrálo na nádraží Saint-Michel-de-Maurienne. 12. prosince 1917 došlo k vykolejení vlaku a následnému požáru. Zemřelo více než 675 lidí. Jednalo se především o vojáky, kteří se vraceli domů i italské fronty.

Na severovýchodě Itálie působili britské a francouzské jednotky, které měly posílit italskou frontu po bitvě u u Caporetta, která probíhala od 24. října do 19. listopadu 1917. Po stabilizaci situace se měla část vojáků vrátit zpět do Francie. Proto se v noci z 12. na 13. prosince 1917 vracel vojenský vlak číslo 612.

Po průjezdu tunelem Mont Cenis přijel do stanice Modane. Tam k němu byly připojeny další dva vagony. Štěstí měla ta část cestujících, která se rozhodla využít hodinové přestávky k přestupu na express. To jim zachránilo život.

Ve 23:15 vlak opustil stanici Modane.  Postupně nabíral rychlost a kvůli špatně fungujícím brzdám v prudkém klesání dosáhl rychlosti až 135 km/h. Rychlost se následně podařilo snížit na 102 km/h. Vlak ale v tu dobu projížděl úsekem mezi horami, kde byla maximální povolená rychlost 40 km/hod.¨

Dřevěné vagony se vznítili od přehřátých brzd a také svíček, jimiž byly vagony tehdy osvětleny. Požár trval až do následujícího večera. Počet obětí, které nebylo možné identifikovat byl 424. Dalších 135 mrtvých bylo možné identifikovat. Dalších 37 obětí bylo nalezeno podíl trati. Jednalo se o vojáky, kteří si chtěli vyskočením z vlaku zachránit život. Více než sto lidí podlehlo následkům nehody v nemocnicích. Zachránilo se jen 183 lidí.

Tagy