EU version

Tahákem oslav třemošnické firmy DAKO-CZ se stala legendární Slovenská strela

Tahákem oslav třemošnické firmy DAKO-CZ se stala legendární Slovenská strela
foto: www.tatra.cz/https://www.tatra.cz/o-spolecnosti/tisk-a-media/novinky-a-clanky/slovenska-strela-muze-vyjet-na-koleje-vrati-se-domu-do-koprivnice-1//Slovenská strela
11 / 11 / 2021

Třemošnický výrobce brzdových systémů a komponentů oslavil 205 let svého působení na trhu. Pro tuto příležitost zorganizoval ve čtvrtek 4. listopadu v kongresovém hotelu Jezerka na Seči slavnostní večer. Druhý den čekal na hosty, mezi kterými se nacházeli významní obchodní partneři a zákazníci, mimořádný zážitek – jízda legendární Slovenskou strelou. Jako podporu oslavy výročí ji nechala přistavit sesterská společnost skupiny Czechoslovak Group, kopřivnická Tatra Trucks.

Slovenská strela v minulých dvou letech prošla kompletní rekonstrukcí, aby se vrátila ke své původní podobě z roku 1936. Od své renovace podnikla už druhý výlet – poprvé ji mohla veřejnost spatřit v říjnu na přehlídce historických motorových vozů v Lužné u Rakovníka. Tentokrát vozila zákazníky DAKO-CZ z historického města Žleby přímo do areálu společnosti.

„Se sesterskou společností Tatra Trucks jsme se domluvili na příjezdu Slovenské strely. Železnice je základem našeho podnikání a je pro nás, stejně jako pro naše zákazníky, životní vášní a v České republice dnes není větší symbol úspěšné historie československé železnice než Slovenská strela,“ říká manažerka marketingu společnosti DAKO-CZ Jana Kavalír. „Proto věřím, že pro naše obchodní partnery i zákazníky bylo svezení touto oživlou legendou velkým zážitkem. A jsem zároveň ráda, že si Slovenskou strelu mohli prohlédnout a vyfotit i naši zaměstnanci,“ dodává.

Akce se zúčastnili významní domácí i zahraniční hosté – pozvání přijali například hosté ze společností Stadler, Tatravagónka Poprad, CZ LOKO, Cargo Wagon, ZSSK, Hupac a řada dalších domácích i zahraničních společností, s nimiž DAKO-CZ úspěšně spolupracuje.

„Růst naší společnosti nestojí jenom na zakázkové naplněnosti, byť bez ní by to pochopitelně nebylo možné. Klíčové bylo, že jsme se rozhodli za plného provozu modernizovat celý výrobní proces. Rozšířili jsme výrobní halu, v rámci komplexního projektu Logistika jsme přesunuli sklad mezi obrobnu a montážní halu tak, abychom minimalizovali nadbytečné úkony. Bez nadsázky mohu říci, že postupně budujeme firmu na dvoumiliardové obraty,“ říká Lukáš Andrýsek, předseda představenstva DAKO-CZ.

Společnost dokázala v minulém roce navzdory koronavirové pandemii vybudovat novou výrobní halu, minimalizovat nadbytečné úkony a otevřít nové servisní středisko. S investicí do výroby rostla i potřeba nových zaměstnanců jak do výrobních, tak technických pozic a vzhledem k nedostatku technicky vzdělaných pracovníků společnost založila DAKO akademii, kde si dělníky a pracovníky sama vzdělává.

Společnosti DAKO-CZ se v poslední době podařilo získat zakázku na dodej brzdových komponent pro soupravy metra Siemens určené pro londýnskou linku metra Piccadilly. Do roku 2025 má třemošnický výrobce dodat komponenty pro celkem 846 souprav metra. Hodnota zakázky činí 100 milionů korun, navazující opce ji však mohou zněkolikanásobit.

Tagy

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace