foto: Správa železnic/Ilustrativní obrázek/tunel Olbramovice
V rámci modernizace trati Sudoměřice – Votice, která byla zahájena v květnu 2018, Správa železnic zve veřejnost v nejbližší sobotu 17.7 na komentovanou prohlídku stavby tunelu Mezno.
Trať tunelem Mezno (délka tunelu 840 m) probíhá na hranici katastrálních území Mezno a Střezimíř. Pravé v železniční stanici Střezimíř bude začátkem prohlídky. Organizátoři zajistí na místě transport i občerstvení.
Celková stavba probíhá v úseku mezi Sudoměřicemi u Tábora a Voticemi, která je další součástí souboru staveb na IV. železničním koridoru, který patří do transevropské dopravní sítě. Tento úsek je umístěn na části spojující také důležitá regionální centra Prahu a České Budějovice.
Cílem modernizace je především zvýšení konkurenceschopnosti železniční dopravy oproti dopravě silniční včetně zdvoukolejnění celého úseku trati.
Napřímení kolejí bude mít za následek zvýšení rychlosti na 160 km/hod., což cestujícím přinese oproti nynějšímu stavu značnou úsporu času a komfortu. Převážná část trasy povede v nové poloze, která umožni likvidace všech stávajících úrovňových křížení, což zcela zabrání možnému střetu se silničními vozidly a instalace moderních zařízení a technologií také přispěje k zvýšení bezpečnosti provozu.
Modernizace předpokládá opuštění stávajících železničních stanic Střezimíř, Ješetice a Heřmaničky. Novou navrhovanou železniční stanicí je ŽST Červený Újezd. V rámci stavby jsou navržena i nástupiště nových zastávek Mezno, Střezimíř, Červený Újezd zastávka, Ješetice a Heřmaničky. Nove nástupiště mají byt s bezbariérovým přístupem, řešeným pomocí nových podchodů nebo stávajících mostních objektů a chodníků na nástupištích.
Ukončeni modernizace tohoto projektu je naplánováno na začátek 2022 roku. Předpokládané celkové investiční náklady stavby jsou odhadovány na 7 159 048 858 Kč (bez DPH).
Tagy