foto: RAILTARGET/Óscar Puente
RAILTARGET přináší rozhovor s Óscarem Puentem, španělským ministrem dopravy a udržitelné mobility. Ministr hovoří o potenciálu spolupráce mezi oběma zeměmi i o významném přínosu Španělska k evropské železniční síti.
Jaká je podle vás budoucnost železnic v Evropě?
V Evropě musíme pracovat ve dvou směrech – doprava a spojení. Musíme vytvořit jednotný železniční prostor v Evropě a pracovat na nových vysokorychlostních železničních sítích. Před pár minutami jsem mluvil s ministrem dopravy ČR a vysvětlil mu naše zkušenosti s vysokorychlostními železnicemi a vlaky. Jsme zemí, která má nejvyšší procento obyvatel propojených vysokorychlostními železnicemi, což je 70 %, a to jako jediná země na světě i za Čínou v kilometrech vysokorychlostních železnic. Máme mnoho zkušeností, které můžeme sdílet se všemi zeměmi Evropské unie. Česká republika je jednou z nejjasnějších příležitostí ke vzájemné spolupráci.
Psali jsme
Nejen o výhodách nových moderních vlaků RegioPanter jsme v exkluzivním rozhovoru pro redakci RAILTARGET mluvili s hejtmankou Středočeského…
Je podle vás prostor pro španělské firmy při výstavbě vysokorychlostních tratí v Česku?
Absolutně. Jak jsem řekl, kolem vysokorychlostní železniční sítě máme úžasný ekosystém a skvělé prostředí. Máme nejlepší společnosti pro veřejné práce a nejnižší náklady na vysokorychlostní vlaky na světě , dokonce nižší než v Číně. Jen pro představu, náklady na vysokorychlostní vlaky ve Velké Británii jsou devětkrát vyšší než španělské náklady. Řekl jsem panu ministrovi, že jsme ve Španělsku investovali 45 000 milionů eur do naší vysokorychlostní železniční sítě, což jsou přibližně odhadované náklady pouze na jednu trať v USA z Dallasu do Houstonu. Ta jediná trať stojí celé množství peněz, které jsme ve Španělsku investovali do celé železniční sítě, což je více než 4000 km. Jsme zemí, která má v tomto konkrétním oboru bohaté zkušenosti a dokážeme České republice pomoci v procesech, které se začínají rozvíjet.
Rozhovor byl natočen v rámci z Česko-španělského železničního podnikatelského fóra v Praze.
Zdroj: Redakce RT
Tagy