foto: RAILTARGET; Michal Krapinec/Šéf ČD Krapinec exkluzivně: Servis a opravy mají u ČD velkou budoucnost
Během prohlídky Odstavného nádraží Praha JIH poskytl rozhovor pro RAILTARGET Michal Krapinec, generální ředitel Českých drah. Jaký je současný stav vozového parku ČD?
Jak se České dráhy vyrovnávají se současným nedostatkem kolejových vozidel?
Vytvořili jsme si vlastní cestu, jak urychlit a zefektivnit údržbu a celou řadu oprav, které jsme kdysi přenášeli na externí subjekty, tím, že si je nyní děláme sami. Zavádíme například systém výměnných celků. Když dojde k poruše motoru, už se to neřeší na místě. Motor se vymění, nandá se nový a lokomotiva se vrací do provozu po například čtyřech dnech. Předtím byl standard šedesátidenní oprava. Také hledáme nějaké zdroje ze zahraničí. Podařilo se nám krátkodobě zapůjčit 20 vozidel pro dálkovou dopravu, což znamená, že jde o kombinaci všech možných způsobů, jak cestujícím zpříjemnit cestu.
Jak vy osobně vnímáte stav zázemí Českých drah pro opravy a údržbu vlaků?
Já to vnímám jako oblast s velkým potenciálem, kterou plánujeme intenzivně rozvíjet v rámci servisu a oprav. Obecně v Českých drahách je právě toto oblast, na kterou se já osobně velmi soustředím, a ve které vidím budoucnost.
Tagy