EU version

Se sprejery chceme držet krok a následně je předběhnout, říká náměstek hejtmanky Středočeského kraje Borecký

Se sprejery chceme držet krok a následně je předběhnout, říká náměstek hejtmanky Středočeského kraje Borecký
foto: Redakce RAILTARGET/Se sprejery chceme držet krok a následně je předběhnout, říká náměstek hejtmanky Středočeského kraje Borecký
23 / 06 / 2023

„Nehodláme se smířit s jakýmkoliv vandalismem. Chceme, aby veřejná doprava byla čistou a slušnou záležitostí," řekl na tiskové konferenci s názvem „Společně za čisté vlaky" Petr Borecký, náměstek hejtmana Středočeského kraje pro oblast veřejné dopravy. Borecký exkluzivně sdělil redakci RAILTARGET, jaká opatření zavádějí v boji proti sprejerství.

 

Jaké jsou roční náklady na odstranění graffiti a kolik času zabere jejich odstranění?

V současné době činí náklady na odstraňování graffiti více než 10 milionů korun ročně. Vyčištění jedné vlakové jednotky trvá přibližně deset hodin. V první polovině letošního roku bylo vyčištěno 68 vlakových jednotek.

Ve kterých částech Čech je největší problém s posprejováním vlaků?

Tento problém se nejčastěji vyskytuje v depech, a to v depu Michle, Beroun, Český Brod a Nimburk.

Jaká opatření přijímá Středočeský kraj k odstranění graffiti? S kým nejčastěji spolupracujete?

Opatření bych rozdělil na dvě části. První částí je vyvinout tlak na České dráhy, aby co nejrychleji provedly úklid. Druhou částí je spolupráce s Policií ČR, se kterou jsme se dohodli na opatřeních týkajících se fungování nových hlídek, preventivních hlídek. Hlídky však nemohou být všude, proto zahajujeme program nazvaný „Společně za čisté vlaky", který bude probíhat přibližně tři roky. Zahrnuje technická a organizační opatření, která mají situaci do značné míry vyřešit. Antigraffiti polepy, lakování vlaků, hlídky se psy, technická opatření, jako je vybavení dep a stanic kamerovými systémy a senzory pohybu. Kombinací těchto opatření chceme zajistit, abychom s graffiti drželi krok a následně před nimi měli náskok.

Tagy