EU version

Rail Summit v Praze: Vedoucí představitelé železniční nákladní dopravy usilují o inovace a zlepšování kapacity

Rail Summit v Praze: Vedoucí představitelé železniční nákladní dopravy usilují o inovace a zlepšování kapacity
foto: LinkedIn Metrans / public domain/Rail Summit in Prague
28 / 08 / 2024

Minulý týden se klíčoví hráči z evropského odvětví železniční nákladní dopravy sešli na Rail Summit v Praze, aby prodiskutovali naléhavé výzvy a budoucí zlepšení. Zástupci šesti evropských zemí a Bruselu diskutovali o možných inovacích.

 

Na summitu vystoupilo několik významných organizací, včetně AROS ze Slovenska, ERFA z Belgie, ČD Cargo z České republiky, HUPAC ze Švýcarska, METRANS z České republiky a Netzwerk Europäischer Eisenbahnen z Rakouska a Německa. Mezi klíčové účastníky patřili mimo jiné Michail Stahlhut z HUPAC, Peter Kiss z METRANS a Neele Wesseln z Netzwerk Europäischer Eisenbahnen Germany.

Jednou z největších obav byla digitální automatická spojka (DAC) a Evropský vlakový řídicí systém (ETCS). Mnoho účastníků mělo pocit, že se zaměření přesunulo od původních cílů zlepšení konektivity, zvýšení kapacity a zvýšení bezpečnosti na pouhé utrácení obrovských peněz za tyto technologie. Účastníci se shodli, že je čas přehodnotit tyto projekty, aby se ujistil, že jsou skutečně přínosné pro toto odvětví.

Summit také zdůraznil potřebu udržet železniční nákladní dopravu v pohybu, i když se evropská železniční síť modernizuje. Pražské usnesení , dokument sdílený na akci, požadovalo zabezpečení 80 % kapacity železnice při stavebních pracích a omezení délky objízdných tras na maximálně 50 kilometrů. Rovněž navrhla, aby náklady na tyto objížďky byly zahrnuty do poplatků za přístup k trati .

Zdroj: METRANS

Zdroj: METRANS

Na konci summitu Peter Kiss z METRANS zdůraznil důležitost pokračující spolupráce mezi evropskými asociacemi železniční nákladní dopravy . Řekl : " Toto by nemělo být poslední setkání; pouze společnou prací můžeme dosáhnout více."

Zdroj: METRANS; RAILTARGET

Tagy