Jednou z největších obav byla digitální automatická spojka (DAC) a Evropský vlakový řídicí systém (ETCS). Mnoho účastníků mělo pocit, že se zaměření přesunulo od původních cílů zlepšení konektivity, zvýšení kapacity a zvýšení bezpečnosti na pouhé utrácení obrovských peněz za tyto technologie. Účastníci se shodli, že je čas přehodnotit tyto projekty, aby se ujistil, že jsou skutečně přínosné pro toto odvětví.
Psali jsme
Památkově chráněná budova nádraží Plzeň-Jižní Předměstí se dočká velkolepé rekonstrukce, která začne už letos v prosinci. Opravy střechy, fasády…
Summit také zdůraznil potřebu udržet železniční nákladní dopravu v pohybu, i když se evropská železniční síť modernizuje. Pražské usnesení , dokument sdílený na akci, požadovalo zabezpečení 80 % kapacity železnice při stavebních pracích a omezení délky objízdných tras na maximálně 50 kilometrů. Rovněž navrhla, aby náklady na tyto objížďky byly zahrnuty do poplatků za přístup k trati .
Zdroj: METRANS
Na konci summitu Peter Kiss z METRANS zdůraznil důležitost pokračující spolupráce mezi evropskými asociacemi železniční nákladní dopravy . Řekl : " Toto by nemělo být poslední setkání; pouze společnou prací můžeme dosáhnout více."
Zdroj: METRANS; RAILTARGET