EU version

Představa strategického partnera pro Cargo? Ministr Havlíček si to v zahraničí umí představit

Představa strategického partnera pro Cargo? Ministr Havlíček si to v zahraničí umí představit
foto: Železniční konference/Železniční konference
04 / 10 / 2021

Mezi významnými hosty železniční konference, která se konala v září v Pardubicích byl i ministr dopravy Karel Havlíček. V rozhovoru pro Rail Target zdůraznil nutnost investovat nemalé prostředky do budování vysokorychlostní železnice a zabezpečení tratí. V případě privatizace Českých drah byl rezolutně proti takovému kroku, ale při podnikatelských aktivitách nákladní složky by se nebránil spolupráci se strategickým partnerem.

Ministr ocenil, že se nové vize budování na železnici dostane jak mezi odborníky, tak i nadšence. „Je dobře, že jsme to mohli nakombinovat a že se akce mohla zúčastnit široká škála lidí z různých oborů,“ pronesl ministr. Zároveň zdůraznil, že je potřeba i nadále najít velké investiční prostředky na zlepšení bezpečnosti a kvality železniční přepravy. „Máme tady jasné zadání, jak dál v zabezpečení na železnici, což navazuje na vládní plán, který jsme schválili tento týden. Tam nás bude čekat obrovská investice. Bylo přínosem ukázat železnici z různých uhlů a představit projekty, které připravujeme a nejsou vidět. To nás bude stát velké finanční zdroje. Vysokorychlostní tratě a zabezpečení na tratích na bázi ETCS,“ přiblížil kam je třeba „nalít“ peníze Havlíček.

Mezi železničáři rezonovalo téma privatizace celého koncernu Českých drah. „Podobné náměty a myšlenky už tady byly. Většinou se jednalo o zištné motivy, kdybych si chtěl rýpnout, tak řeknu, že to spolu rozdáme. Privatizovat České dráhy je ekonomický nesmysl, neměli bychom přístup na klíčovou dopravní infrastrukturu, kterou má stát pod kontrolou,“ prohlásil rezolutně ministr.

Nicméně u ČD Cargo by se dalo o hledání strategického partnera mluvit reálně. „Cargo posiluje na Slovensku, Maďarsku a v dalších zemích. Tam se nebráníme dělat to s nějakým partnerem, v tom problém nevidím. Ale rozhodně nechceme ČD Cargo privatizovat či prodávat. Jestliže jednotlivé pobočky Cargo v různých zemích posílí tím, že se spojí s lokálním hráčem, který tam má své know-how a vazby na prostředí, tak tomu se samozřejmě nebráníme,“ dodal Havlíček.

Tagy

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace