EU version

Ohlédnutí za konferencí SŽ: Berlín – Vídeň za 4 hodiny díky VRTkám

Ohlédnutí za konferencí SŽ: Berlín – Vídeň za 4 hodiny díky VRTkám
foto: Archiv/Ohlédnutí za konferencí SŽ: Berlín – Vídeň za 4 hodiny díky VRTkám
28 / 12 / 2022

Redakce RAILTARGET se letos zúčastnila konference Správy železnic Dopravní cesta 2022 a jelikož se jednalo o největší akci české železniční infrastruktury, je dobré si tuto událost připomenout.

Mezi diskutovanými tématy byla například mechanizace a diagnostika nebo zajištění provozuschopnosti dráhy.

V tomto úseku vystoupil Jan Železný za generální ředitelství Správy železnic, který vyjmenoval speciální vozidla nezbytná pro údržbu tratí. Budou rovněž potřeba nová speciální vozidla pro diagnostiku jako měřicí drezíny pro diagnostiku železničního svršku EM 100, hnací vozidlo řady Vectron, které dokáže jet až 230 km/h nebo mostní inspekční jednotka (MIJ), což je dvoucestné vozidlo pro podporu prohlídek a expertní činnost.

Dále se svým příspěvkem vystoupil například Jiří Merta, náměstek ředitele údržbové základny pro VRT, který zběžně zopakoval koncepce a specifika údržby VRT.

Veškerá údržba bude probíhat v noční provozní přestávce, každá vysokorychlostní trať bude přitom vybavena palubními jednotkami ETCS. Bude nezbytná každodenní vizuální kontrola a dojde k využití dvoucestných vozidel. V poslední fázi tohoto bloku pak hovořil Roman Šlézar o výhybkách.

Konference se zúčastnili i zahraniční partneři se svými plány výstaveb do budoucna. Do diskuze přispěl například Bern Schweiger z ÖBB, který hovořil o modernizaci nádraží v Rakousku, Marc Ledet (SNCF) z Francie, Michael Menschner (DB) z Německa, který promluvil o plánované modernizaci spoje Praha – Drážďany, jejíž součástí bude Krušnohorský tunel.

Tagy