15. VPI Symposium v Hamburku svolalo 250 předních představitelů a politiků, aby diskutovali o výzvách a příležitostech, kterým čelí německý sektor železniční nákladní dopravy.
Se silným zaměřením na obnovu infrastruktury, inovace a reformu politiky se akce zaměřila na naléhavost zajištění konkurenceschopnosti železniční nákladní dopravy a přínosu pro životní prostředí.
Výzva k jasné politické akci
Malte Lawrenz , předseda Verband der Privatgüterwagen-Interessenten ( VPI ), zahájil sympozium silným poselstvím o transformační cestě, kterou čeká německý železniční sektor. "Čelíme komplexní transformaci železničního průmyslu, která bude vyžadovat značné úsilí od všech zúčastněných stran," řekl a zmínil také potřebu federálního závazku k inovacím a obnově infrastruktury.

Lawrenz vyzval nastupující německou vládu, aby upřednostnila železniční nákladní dopravu jako udržitelný způsob dopravy. Zmínil nutnost dlouhodobé finanční strategie , včetně vytvoření železničního fondu po vzoru švýcarského systému, aby byla zajištěna bezpečnost plánování budoucích investic. „Efektivní systém železniční nákladní dopravy je nepostradatelný – jak pro naši ekonomiku, tak pro ochranu klimatu,“ uvedl.
Psali jsme
Na seznamu nejkrásnějších tratí nikdy nechybí švýcarský Bernina a Glacier Express. Cestujícím nabízí úchvatné výhledy na Alpy. Nejde jen o vlak,…
Řešení problémů v tomto odvětví
Sympozium bylo věnováno několika kritickým oblastem vyžadujícím okamžitou pozornost, včetně digitalizace, zlepšení efektivity a upgradů sítě . Lawrenz také zdůraznil důležitost pokračující podpory projektů evropského vlakového zabezpečovacího systému (ETCS) a digitálního automatického spojování (DAC), reformovaného systému zpoplatnění kolejí a oddělení DB InfraGo od skupiny Deutsche Bahn s cílem zajistit konkurenceschopnější a transparentnější správu infrastruktury. , o kterém již dříve informoval RAILTARGET. Diskuse se také zabývala potřebou posílit dopravu jednotlivých vagónů a řešení kombinované dopravy s cílem zlepšit celkovou odolnost systému.
Obnova infrastruktury, konkurenceschopnost trhu, inovace a trendy utvářející budoucnost
Během dopoledního zasedání poskytl Thomas Dittmann (Die Güterbahnen) hloubkové hodnocení komplexní strategie renovace DB InfraGo . Jeho analýza se zaměřila jak na příležitosti, tak na výzvy transformace německé železniční infrastruktury na vysoce výkonnou síť schopnou plnit budoucí požadavky.

Ludolf Kerkeling (HVLE) diskutoval o konkurenceschopnosti dopravy jednotlivých vozů a zdůraznil potřebu cílených dotací pro udržení tohoto kritického způsobu dopravy. Následný panel, v němž vystupovali Kerkeling, Axel Marschall (Infront) a Carsten Schiering (TWA), se ponořil do očekávání odvětví od tvůrců politik a do naléhavých výzev, které je třeba řešit.
Odpoledne se zaměřilo na technologický pokrok a budoucí trendy. Axel Marschall (Infront) se podělil o poznatky o vývoji v automobilovém sektoru a zmínil rostoucí roli železniční nákladní dopravy při podpoře udržitelných dodavatelských řetězců.

Jedna z nejočekávanějších prezentací přišla od Stefana Kirche (Nevomo) a Jonase Tesche (Captrain), kteří představili inovativní systém MagRail. Tato hybridní technologie, která integruje magnetickou levitaci do stávajících železničních systémů, slibuje revoluci v kapacitě a efektivitě v železniční nákladní dopravě.
Pokrok v digitální automatické spojce
Den byl zakončen aktualizací projektu DACFIT od Jense Engelmanna (železniční společnost) a Heiko Radkeho (VERS). Jejich prezentace nastínila pokrok při zavádění DAC , klíčové technologie pro modernizaci železniční nákladní dopravy. DAC umožňuje automatizované spojovací procesy, snižuje manuální práci, zvyšuje provozní efektivitu a připravuje cestu pro plně digitalizované nákladní systémy.

Celkově 15. sympozium VPI opět prokázalo naléhavou potřebu společného úsilí mezi železničním průmyslem a tvůrci politik při řešení výzev tohoto sektoru. Jak zdůraznil Lawrenz : "Průmysl potřebuje spolehlivost federální podpory pro nadcházející investiční rozhodnutí." S obnoveným zaměřením na udržitelnost, inovace a obnovu infrastruktury bude německý sektor železniční nákladní dopravy hrát klíčovou roli v národních dopravních a klimatických strategiích.
Zdroj: VPI; RAILTARGET