foto: SŽ / public domain/Konference roku 2024 v Plzni
V Plzni se konala nejvýznamnější konference letošního roku zaměřená na železniční infrastrukturu. Tématem byla nejen modernizace, ale i ETCS nebo otázka vysokorychlostních tratí.
Konference Správy železnic: Témata
Setkání proběhlo letos trochu netradičně v Plzni. Minulé ročníky měly své útočiště v Olomouci. Špičky českého železničního stavebnictví diskutovaly o výzvách železničního stavebnictví pro nadcházející období. Mezi hosty nechyběli ani politické špičky jako ministr dopravy Martin Kupka či stínový ministr dopravy Martin Kolovratník. Mezi řečníky konference se objevila i výzmaná zahraniční jména.
Psali jsme
Historický milník na české železnici. Správa železnic vyhlásila soutěž na dodavatele PPP projektu trati z Prahy-Veleslavína na Letiště…
Konference Správy železnic: Program
Program konference byl naplánovaný na tři dny. Začátek byl určen na středu 20. listopadu. Na zahájení nechyběli zástupci Ministerstva dopravy, Správy železnic, státní organizace, SFDI, Plzeňského kraje a statutárního města Plzeň. Hlavního moderátorského slova se ujala Nela Eberl Friebová, mluvčí Správy železnic. Setkání bylo rozděleno do několika bloků. První den bylo na programu rozebrání strategie rozvoje ŽDC a VRT a nových trendů v železniční infrastruktuře. V rámci tématu financování vystoupil například Milan Dont, ředitel Odboru kanceláře ředitele SFDI. V druhém bloku s prezentací vystoupil Viktor Plank, ředitel pro strategické plánování rakouského provozovatele ÖBB Infrastruktur, který promluvil o Zielnetz 2040. Hosté měli následně prostor pro debatu.
Psali jsme
Motorové vozy, přezdívané ”Hašišbedna”, budí pozornost nejen svým netradičním designem, ale i netypickými technickými řešeními. Původně rumunský vlak,…
Druhý den byl rozplánován do tří bloků. Blok první se zabýval mechanizací a diagnostikou. Mezi přednášejícími byl Petr Sychrovský ze Správy železnic. Promluvil o nových prostředcích a metodách pro diagnostiku železničních tratí. Prostor byl také na diskusi. V druhém bloku dne, čtvrtého bloku celé konference, se mluvilo o digitalizaci při zajišťování provozuschopnosti dráhy. Digitální technickou mapu železnic představil Libor Vavrečka. Poslední blok dne byl určen pro zahraniční partnery. Slovo dostal Krzysztof Waszkiewicz, člen představenstva PKP PLK a také Lionel Leullier z francouzské správy železniční infrastruktury SNCF Réseau. Na konci dne byl opět prostor pro otvření diskuse, která byla následována zhodnocením celého dne.
Třetí den byl rozdělen do bloků zabývající se konstrukcí a objekty železničního spodku a přípravou infrastruktury pro zvyšování rychlostí. V prvním bloku dne prezentoval Vladimír Hromek o bezpečnosti na železničních přejezdech. Představil několik bodů, jako například zavedení kamerových systémů nebo zrušení málo používaných železničních přejezdů. Prezentace byla samozřejmě doplněna i o čísla, která ukazovala kolik přejezdů bylo zrušeno v minulých letech.
Poslední přednášku celé konference vedla jediná žena setkání, Ludmila Chudějová. Představila nové pohledy na řešení bezstykové koleje. Uvedla nové možné teplotní rozmezí, které je dovolené pro upínající se teploty. Účastníkům také představila nové podmínky pro umisťování pražcových kotev. Také poslední den na konci programu nechyběl opět prostor pro diskusi.
Konference Správy železnic: Závěr
Letošní ročník přinesl opět řadu přínosů pro železniční infrastrukuru. Každoročně se konference těší velkému zájmu ze strany návštěvníků. Jedná se o ideální příležitost k tomu, aby se Správa železnic, jakožto správce infrastruktury a zadavatel infrastrukturních zakázek, osobně setkala s jejími dodavateli.
Psali jsme
Labradorský retrívr Cargo Marty se připravuje na poslání asistenčního psa. Ve speciálním vydání Cargováku jsme nahlédli, jak výchova Martyho…
Zdroje: konferencezdc.cz