foto: Redakce RAILTARGET/Nejlepší momenty veletrhu TRAKO obrazem
Redakce RAILTARGET přináší přehled těch nejzajímavějších momentů veletrhu TRAKO. Zajímá Vás jaké prezentace, stánky, konference nebo schůzky patřily k těm nejzajímavějším? Podívejte se na naši fotogalerii.
Oficiální zahájení veletrhu TRAKO
Slavnostní zahájení veletrhu se neslo ve slavnostním duchu a účastnily se ho špičky polského železničního sektoru, včetně ministra dopravy Andrzej Adamczyk. Na místě byli přítomni zástupci skupiny PKP, konkrétně Krzysztof Malinowski, či šéf rakouských drah Andreas Matthä. Slavnostního zahájení se účastnily i evropské špičky sektoru dopravy. Mezi nimi byl například Alberto Mazzola (CER), Carlo Borghini (bývalý šéf ERJU) nebo Jan Doppelbauer.
Správa železnic
Správa železnic prezentovala na svém stánku české vysokorychlostní tratě. Jednalo se o první samostatnou prezentaci SŽ na takto velkém zahraničním veletrhu. Na místě byl přítomen i sám generální ředitel Správy železnic, Jiří Svoboda. Jak naší redakci sám prozradil, na veletrhu měl velmi nabytý program schůzek i konferencí. Mezi nejvýznamnější schůzky patřila rozhodně ta s Albertem Mazzolou, výkonným ředitelem CER.
Konference k DAC
První veletržní dopoledne se neslo mimo jiné i konferencí k tématu digitálního automatického spřáhla. Při prezentacích vystoupili specialista mezinárodních vztahů společnosti ČD Cargo Petr Jindra a Giorgio Travaini, výkonný ředitel Europe's Rail.
Představení lokomotivy Vectron MS
Společnost Siemens Mobility představil lokomotivu Vectron MS a předal ji svému klientovi.
Stánek Budimex
Budimex se veletrhu TRAKO účastnil s velkorysým stánkem. Jednalo se tak o největší společnost zabývající se výstavnou železniční infrastruktury na veletrhu. Právě Polsko bývá v ohledu celkové efektivity výstavby dopravních staveb dáváno České republice za vzor, což vnímá i ministr dopravy ČR Martin Kupka: „Podíváme-li se do Polska, tak tam za posledních 10 let vybudovali 2800 kilometrů dálnic,“ konstatoval ministr Martin Kupka a zdůraznil, že pokud nebude Česko schopno dobudovat základní infrastrukturu, zůstane pozadu za okolními státy. Polsko může být pro Českou republiku inspirací i v politice. Jeho jednání s klíčovými institucemi Evropské unie přináší velké finanční dotace na jednotlivé infrastrukturní projekty. V této oblasti má Česko velké rezervy. Naše evropské zastoupení by si v tomto mělo z Polska vzít příklad a snažit se pro ČR vyjednat vždy ty nejlepší podmínky a největší objemy finančních prostředků, uvedl souhrnně ministr dopravy k situaci v Polsku v Partii Terezie Tománkové.