EU version

Nejkrásnější místa Ameriky vyhlídkovým vlakem po druhé nejdelší železniční trati světa. Ročně přivítá až 400 000 návštěvníků.

Nejkrásnější místa Ameriky vyhlídkovým vlakem po druhé nejdelší železniční trati světa. Ročně přivítá až 400 000 návštěvníků.
foto: Wikipedia/https://en.wikipedia.org/wiki/California_Zephyr#/media/File:Amtrak_California_Zephyr_on_the_Colorado_River_(28154290124).jpg/California Zephyr
26 / 12 / 2021

Dnešní rubrika věnovaná nejkrásnějším železničním tratím nás zavede za velkou louži. Mezi San Franciskem a Chicagem totiž najdeme téměř čtyři tisíce kilometrů dlouho trať vedenou skrz nejkrásnější místa Ameriky, která se pyšní druhým místem na žebříčku nejdelších železničních tratí světa (hned po Texas Eagle). Stříbrný vyhlídkový sen s vámi procestuje Ameriku padesátých let.

California Zephyr se klikatí skrz Rocky Mountains přes pohoří Sierra Nevada a projíždí také podél řeky Colorado. Celkem projíždí sedmi americkými státy - Illinois, Iowou, Nebraskou, Coloradem, Utahem, Nevadou a Kalifornií. Trasu ročně procestuje více než 400 000 pasažérů.

Pokud by se vám zachtělo absolvovat kompletní zážitek z jízdy napříč Střední Amerikou, připravte si 51 a půl hodiny, během nichž spatříte ty nejlepší výhledy, které tato země nabízí. Ještě než projedete tunelem pod Rocky Mountains, kaňonem Glenwood a tunelem Moffat, změní se zemědělská půda v hory a pohlednicové obrazy okouzlující přírody, které vás doprovodí až do výšin pohoří Sierra Nevada. Na hranicích se státem Kalifornie se nachází sladkovodní jezero Donner Lake. Uvidíte jej z nejvyššího bodu celé tratě poblíž historického průsmyku Donner Pass v Kalifornii, kde vlak zdolává výšku pohybující se kolem sedmi tisíc stop nad mořem. Během pokračování směrem k Pacifiku poskytne jízda výhled na divokou krajinu a zvěř, při troše štěstí vám nad hlavou proletí orel bělohlavý.

Souprava disponuje dvěma typy vagónů – klasickými a vyhlídkovými, které svou speciální úpravou, v níž nechybí ani okna na střešní části, umožňují plnohodnotnou prohlídku krajiny a fotografování ze všech možných úhlů. Jejich designu vdechla život událost, která se odehrála už v roce 1944. Generální manažer výrobce lokomotiv GM's Electro-Motive Division C. R. Osborn okouzlený krásou a dramatickou scenérií během jízdy skrz Glenwood Canyon v Coloradu dostal nápad vytvořit vozy s vyhlídkovou kopulí, které cestujícím umožní nerušený výhled.

Několik let po druhé válce se společnosti WP, D&RGW a CB&Q spojily s výrobcem vagónu Budd. Z jejich spolupráce vznikl první transkontinentální vlak z Chicaga do San Franciska pojmenovaný California Zephyr složený ze zcela nových vagónů a také na tehdejší dobu neobvyklým počtem vyhlídkových vozů.

Tagy

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace